recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SOLGT
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SOLGT

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Flatcurve Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flatcurve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SOLGT
    Sendt: 05-Maj-2013 kl. 07:47
Lækker THX Ultra2 godkendt forstærker fra onkyo's tunge ende. Trækker alt, og kan hvis man vil bi-amp'e fronterne for mere effekt, yder 220 watt i hver kanal. Har 4 HDMI ind og 2 hdmi ud, så man både kan have tilsluttede tv og projektor på samme tid. Ny prisen var i nærheden af 17.000 kr. Har netværks stik og er Win7 kompatible, og kan styres fra Remote app til smart phone. Har desuden også usb på fronten, og kan afspille direkte herfra.

Pris: 4500,- den står i Aalborg

Redigeret af Flatcurve - 09-Maj-2013 kl. 11:53
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flatcurve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 17:14
Er der ingen der kan der bruge sådan en svend????
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 17:18
Du har ikke oplyst noget om alder. XX5 serien er da vist ret gammel, havde selv en 605 i 2007

Ikke at det behøver være en ulempe, da der var ret god byggekvalitet dengang

Redigeret af Kampus - 07-Maj-2013 kl. 17:19
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 18:04
tror også prisen er for høj,
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 18:14
Fed reciever. xx5 serien er noget af det bedste de har lavet. Lyd og muskelmæssigt slår den sine efterfølgere.

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 18:28
Du skal jo sammenligne den med 5008, 5009 og 5010. Er du sikker på at den har flere kræfter. Kan du evt bakke op med en kilde?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flatcurve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 18:31
Hej , jeg er selvfølgelig åben for bud

Mvh
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flatcurve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 18:32
Den er fra 08, og kostede næsten 17.000,- , så det er knap 1/4 af ny pris
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nexeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 19:50
Onkyo 875, 905 osv. er absolut ikke at kimse af.

Har selv haft en 875 og den har virkelig meget overskud specielt i surround og hvis man kan leve uden netværksadgang og de nyeste features som mange har i deres TV i forvejen, så er der rigtig meget at hente i en lidt ældre Onkyo.

Jeg står selv og overvejer et større setup igen på trods af at jeg bor i lejlighed og kunne sagtens overveje en lignende sag igen udelukkende pga. ydelsen.

Jeg oplever de ældre Onkyo forstærkere som havende en lidt lysere klang men med den rigtige højttaler og kabler så har man virkelig et fornuftigt setup. 

Jeg havde min 875 parret med et sæt Audiovector gulvhøjttalere forbundet med Chord Odyssey og der var virkelig hul igennem, men min stue var simpelthen ikke stor nok til at udnytte det setup.

Men stadigvæk en rigtig fornuftig forstærker der har masser af kræfter.

Sorry for offtopic ;)

Og 905'eren har self netværksadgang  så det gør det kun bedre

Redigeret af Nexeren - 07-Maj-2013 kl. 19:52
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flatcurve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 21:10
Jeps, og den kan styres fra smart phone app.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Du skal jo sammenligne den med 5008, 5009 og 5010. Er du sikker på at den har flere kræfter. Kan du evt bakke op med en kilde?

Jeg skal prøve men det bliver uden dokumentation.

Der var kæmpe hype omkring udgivelsen af Onkyos xx5 serie, da det var deres første serie med afkodning af hd lydformaterne. tx-sr905 var på det tidspunkt topmodellen og Onkyo recieverne blev blev solgt til meget konkurrencedygtige priser.

Den efterfølgende serie xx6 blev kritiseret for slet ikke at have samme power. Til sammenligning med 5010 så har receiverne ens specifikationer når effekten opgives, men 5010 har dog angivet en lidt højere power consumption på 1160 watt, mod 1000 watt hos 905. Begge receivere vejer omkring de 25 kilo. Onkyo 5010 har selvfølgelig flere featueres, men hvis man kigger på kerneområdet, lyden, så tror jeg ikke du får mere i 5010.

Pointen er egentligt at kvaliteten at deres produktserier og byggede ovenpå med 10xx, 30xx og 50xx modellerne. Hvis du læser på forskellige fora vil du se at der er bred enighed om at eksempelvis 806 slet ikke har samme kræfter som 805, og det samme gælder for de efterfølgende modeller i 8xx serien, som effektmæssigt mere bliver sammenlignet med tx-sr605.

Jeg har ikke behov for 3D, så hvis jeg havde valget mellem tx-sr805 og tx-sr818  som den receiver der skulle stå i min stue de næste par år, så vil jeg vælge 805, da jeg vægter lyden og ikke går særligt meget op i features.

Redigeret af slumbert - 08-Maj-2013 kl. 08:21
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flatcurve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 21:32
Tusinde tak, for oplysningerne om denne receiver. Og da også sige den gør det virkelig godt, og bedre end min forrige receiver en NAD t785hd.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu