|
AR forskel ved Cmore/YouSee |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Maj-2013 kl. 20:42 |
Hvorfor er der forskel i Aspect Ratio forholdet på film hos YouSee ?
Har du et YouBio abonnement kan du også se film fra Cmore programmerne, men der er forskel i billed størrelsen. Ser du filmen i Cmore vises den i 16:9 Ser du den samme film i YouBio er den i 21:9 Se billeder herunder, Cmore billedet er øverst. Her fra: This Means War ![]() ![]() Her fra: Pirates of the Caribbean: I ukendt farvand ![]() ![]() ![]() ![]() NB. det er printscreen fra Computer og jeg har prøvet at ramme de samme steder i filmen + i det rigtige billede forhold. Læg mærke til at du mister lidt af billedet i højden ved 21:9 Og hvor meget der er skåret væk ved 16:9 i bredden
|
|
![]() |
|
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ordene med at man mister lidt af billedet i højden ved 21:9
Det er når man breder billederne ud (i bredden), da kan man gøre billedet en smule, eller det højere for ikke ændre for meget i proportionerne. Man forsøger en win-win situation for fylde hele skærmen ud, men mister som sagt Nu en smule for oven og forneden.
Og med hensyn til bjælkerne i siderne, klart at man siden Fjernsynets begyndelse har været vænnede til Bjælker i Siderne.
Så meget hjemmebiograf er Tv'et dog heller ikke.
En der bestemt ikke bryder sig om sorte sider!
Hvis man i de gode gamle dage havde et 18:9 Tv, da kunne man både se 16:9 udsendelserne i fuld skærm, og også 21:9 igen fuldskærm uden "alt for generende proportionsfejl" udregnet som procenforskelle, men det mås man ikke i denne moderne HD verden. Redigeret af skyking - 06-Maj-2013 kl. 15:23 |
|
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Jeg forstår ikke lige dit indlæg, der er ikke nogen som "breder billederne ud" Jeg kan bare ikke forstå at YouSee sender den samme film i to forskellige formater fra Cmore |
|
![]() |
|
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
@ Pony65
Hvis jeg kunne få lov til brede Matador ud i siderne på en HD skærm, og ved samme lejlighed gøre billedet "en anelse højere" ville proportionerne kunne accepteres.
Men dette trick måtte kun ske i gamle dage og på analoge Tv, hvor der var 5 forskellige muligheder for opnå næsten eller helt fuld skærm, uden generende bjælker.
I bund og grund er mit problem at jeg Ønsker der kommer tv på markedet med Skærmforhold 18:9. At man så altid vil sige dette aldrig må kunne modtages tilnærmelsesvist i HD bliver en senere løsning. Redigeret af skyking - 08-Maj-2013 kl. 16:17 |
|
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
|
![]() |
|
Igen ! Jeg er ikke lige med på hvad du mener, men når folk siger de "strækker" billedet ud for at det skal passer til TV'et så kan jeg ikke lige følge tankegangen. Det er forkert og ser mærkeligt ud. Punktum. Mit indlæg spørgsmål var om der er nogen som ved hvorfor YouSee sender to forskellige formater fra Cmore's film katalog ? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |