|
HD Homerun og Glenten (Odense) |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
mivi71dk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 352 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Maj-2013 kl. 08:24 |
Hej
For en måneds tid siden var der omlægning i Glentens kanaler. Ligesom jeg gik en pakke op. I den forbindelse har jeg fået flere HD kanaler. Jeg har dog problemer med, at de pixelere kraftigt i Windows Media Center. Ja også i HD Homeruns Quick TV program. Pixeleringen sker kun på mine HD kanaler. SD kommer fint igennem. Mit TV har absolut ingen problemer med at modtage. Eller mine 2 TVer. Der hvor mit antennestik er, går der én antenneledning til en antenneforstærker, som denne: Derfra går der 4 ledninger til mine 4 HD Homerun tunere. Der går 2 andre til de to TV. Ledningerne er enten købt færdige og skulle være skærmet eller de længere af dem, har jeg selv lavet med skærmede stik og kabler. Jeg ved ikke, hvad jeg skal kigge efter. Mit setup er dette: - D-Link DIR-655 (med en 50/5 linie) - Asus EEE PC EB1503 PC med Windows (32 bits windows 7. Alle opdateringer installeret). - Avast Antivirus. - VCL player - Remote Potato (til fjernadgagn til TV Guide) - En switch påsat D-Link for at have nok kablede forbindelser. Det er sådan set det. Der er ikke installeret noget specielt på maskinen, og det skal gerne forblive sådan. I netværket er der yderligere disse ting tilkoblet: - TV (som ikke selv kan noget) - Wii (Slukket) - 3 bærbare (slukket) WIFI - 3+ telefoner (slukkede) WIFI Nogen idéer til, hvor jeg skal starte med at fejlfinde? Michael
|
|
![]() |
|
HamDenFede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Status: Offline Point: 350 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med sikkerhed dine kabler mellem forstærkeren og din HDHR den er gal med. Kan du være lidt mere specifik omkring hvilke du selv har lavet, hvilket kabel det er og længden på kablerne? Kinesiske kabler og stik fra Harald-Nyborg er ikke altid at foretrække længere og gode kvalitetskabler kan spare dig for en del hovedpine. HDHR er nærmest urimelig følsom og absolut ikke-tolerant overfor signaler der ikke er så godt som perfekte. Prøv evt. at flytte en HDHR tættere på forstærkeren og dermed bruge et kortere/bedre kabel og se om der er forskel.
Eventuelt kan det være din forstærkning den er gal med. Prøv at skrue helt ned for din antenneforstærker og indstil en HD kanal via HDHR. Langsomt skruer du op og ser om det har nogen effekt.
Hvis du har mulighed for det, er |
|
Mvh. HamDenFede
|
|
![]() |
|
mivi71dk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 352 |
Gode forslag.
Jeg kan ikke huske lige nu, hvilke kabler, der er brugt. Men jeg kunne måske godt have nogle mindre gode, og dermed kan jeg jo "bare" anskaffe 4 nye. Det bliver i hvert fald en test.
|
|
![]() |
|
Har du nogen idé om, hvilke af disse, som ville være gode kabler at indkøbe til dette formål?
|
|
![]() |
|
HamDenFede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Status: Offline Point: 350 |
Min egen HDHR står lige ved siden af mit Yousee stik i teknikrummet og signalet kører derefter videre via Cat6 kabler, så jeg har ingen erfaring med gode antennekabler til lange træk. Jeg valgte selv denne her http://www.tapeconnection.dk/Tilbehoer.aspx?id_category=99&product_number=6940113 fra Tapeconnection med tilhørende f-connectorer til de få stykker jeg skulle bruge. Men til 49,- pr. meter + stik er det en dyr løsning til de lange træk.
Prøv at se denne guide fra Yousee http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv-pakker/Godt_signal.aspx Den forklarer meget godt hvor mange ting der kan påvirke dit signal. Generelt anbefales det at bruge kabler med dobbelt skærm (eller bedre) og undgå plastik stik og hætter. Hertil kommer selvfølgelig at det samles korrekt.
Redigeret af HamDenFede - 03-Maj-2013 kl. 09:13 |
|
Mvh. HamDenFede
|
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
Her er forslag til kabel og stik, det burde ikke være nødvendig med kabel til kr. 49 - kan være du ellers skal have en antenneforstærker på, hvis du har meget lange træk og splittere på. så lige at du have antenneforstærker på - måske skal du regulere styrken hvis det er muligt Redigeret af Benu - 03-Maj-2013 kl. 09:35 |
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
Jeg har ingen problemer med at samle antennestik selv, og jeg er helt med på, at de skal være af god kvalitet og godt skærmet.
Men kunne jeg nu slippe for at lave dem selv, så var det jo også en løsning :) |
|
![]() |
|
Så ... Nu har jeg indkøbt kabel og valgt disse enheder:
http://www.av-connection.dk/?PGr=2605&ML=494 bare til 6 udgange. TV er begge fortsat super, men HD Homerund hakker så meget, så jeg ikke kan se HD kanaler. Idéer? Michael
|
|
![]() |
|
Kan du ikke lave en hurtig skitse over hvordan stik og enheder er placeret i forhold til hinanden, fordelerdåser, og hvor signalet kommer ind på adressen?
Er det alle HD kanaler eller kan du nævne hvilke? Har du opdateret HDHR til nyeste firmware (ikke beta)? Hvad siger din HDHR config GUI vedr. signalstyrke og kvalitet for de MUX hvor der er pixelering? Er din Asus pc/codec sat op til at bruge hardware acceleration af kanaler? Processoren alene er lige i underkanten til at afvikle HD indhold med høj bitrate. Prøv at deaktivere dit antivirus. (Hvad laver det i øvrigt på et mediacenter ![]() |
|
Mvh. HamDenFede
|
|
![]() |
|
noxity ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-April-2011 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 86 |
Jeg ville aldrig benytte en splitter. Hvor hver gang du splitter signalet vil signalet halveres plus du mister noget. Så brug altid en forstærker.
Men som der allerede er nævnt, så kunne en skitse og dine kabeltræk/type/længder være en god hjælp. |
|
![]() |
|
Gode forslag.
Jeg vil mene, at jeg har nyeste firmware i HDerne. Men hvordan er det nu, at jeg tjekker det? Jeg finder ud af signalstyke og MUX. Går ud fra, at de informationer kan trækkes ud fra Homeruns TV program? Asus PC - tjekker lige hardware acceleration. Prøver lige at deaktivere AV (det er der, da mine unger periodevis bruger den til internet, selvom det er strengt forbudt.) Ellers er dette mit setup: - Ledning på ca 8 meter går fra første stik til fordeler (den 6 ports jeg linkede til tidligere). Kabel er sådan et af de der korrekt skærmede kabler. Det er med korrekt stik i begge ender, som er støj godkendte (eller hvad det nu hedder). - Fra 6 ports fordeleren går der 6 kabler. Alle kabler er korrekt skærmede og med de der støj godkendte stik. € 1 på ca 15 meter går til TV i soveværelset. TV her virker perfekt og uden problemer € 1 på ca 8 meter til TV i stuen. Samme. Virker perfekt og uden problemer. € 4 x 0,5 meter til 2 x HD Homerun bokse. De to HD Homerun er sat i min D-Link router, som ligeledes har et kabel til mit mediacenter. Dvs. netværksforbindelsen er kablet (og ikke trådløs). Jeg har dertil en Seagate BlackArmor 2 TB NAS på den sidste LAN port på D-Link. Er det forklaring nok? |
|
![]() |
|
noxity ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-April-2011 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 86 |
Hvor kommer din forstærker ind i billedet ?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |