|
(ARC) Lyd fra RX-a1020 til 50VT |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Avenue ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 394 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Maj-2013 kl. 17:43 |
Jeg har netop anskaffet mig en Yamaha receiver RX-a1020. Jeg kan sagtens få lyden fra min mediafspiller samt internetradioen til at virke over anlægget men når jeg skal høre tv er der intet lyd fra anlægget.
Jeg har læst at mit tv som er et Panasonic VT50 har ARC i 2. HDMI. Nogen, som ved om man SKAL benytte HDMI 1.4 til HDMI port 2 før det virker? Eller om man skal indstille fjernsynet til at køre ARC? |
|
![]() |
|
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ARC virker kun over HDMI 1.4, så det skal være den ud/indgang. Jeg kan ikke lige huske om, man skal sætte noget op, men jeg mener det ikke.
|
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40564 |
Hvis ikke der bruges 1.4, så kan jeg da godt forstå det ikke virker. Kablet mellem TV og Reciver sidder vel også hvor det skal i Reciver HDMI Out. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Avenue ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 394 |
Tak for svaret :)
Radiomanden - ved du om man skal tislutte porten på tv´et? Jeg har 3-4 hdmi kabler men hvordan ser man om det er 1.4 eller 1.3? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40564 |
Det står vist ikke på kablet, men på den pakning det sælges i, men nu hedder de vist High Speed. Man er gået væk fra de andre benævnelser. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Okay, jeg har forsøgt mig med et High Speed kabel dog uden der kom lyd frem :-/ Hvis vi forudsætter at HSK er 1.4....
|
|
![]() |
|
Hvis kablet er hvad der før hed 1.4, så vil det virke. |
|
|
|
![]() |
|
Alt andet virker bare ikke det :( Det må være noget med fjernsynet....
|
|
![]() |
|
Får du 3D med det kabel.? for så er det et 1.4
|
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Alle korte HDMI-kabler kører problemløst HDMI 1.4/ARC!
Du skal aktivere ARC i TV'et og muligvis også i YAMAHA'en... M.v.h. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
I øvrigt mener jeg at A-1020 har 2 HDMI-udgange. Check at TV'et er tilsluttet HDMI-1 out.
M.v.h. |
|
![]() |
|
ErikUkendt1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Status: Offline Point: 152 |
1: På min forstærker skal man også inde i opsætningen slå ARC på TIL.
2: Dernæst skal man også huske på TVet under Indstillinger, at gå til Link Indstillinger> For Adgang > Viera Link : TIL. 3: På fjernbetjeningen skal man Trykke på KNAPPEN: VieraLink. I den menu der popper op, skal man rulle ned til punktet: TV og skifte det om til : Hjemmebiograf. Det sidste punkt skal af og til gentages, hvis lyden er væk næste gang man tænder for TV'et. Årsagen til at lyden af og til forsvinder, har noget at gøre med hvordan man slukker for reciveren (TV før reciveren, brugt radiodelen, set tv uden reciveren tændt etc). |
|
Mvh Erik
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |