recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - imac kan ikke starte op - hjælp..!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

imac kan ikke starte op - hjælp..!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: imac kan ikke starte op - hjælp..!
    Sendt: 13-Maj-2013 kl. 20:04
Krisen er indtruffet....

Min imac kan ikke starte. Under opstart kommer den til den hvide skærm med æblelogoet, som så skifter mellem æblelogoet, et standning forbudt skilt og et mappe-skilt med et spørgsmålstegn inden i.

Den kommer ikke videre. Jeg har prøvet at starte med installation-DVD i, men resultatet er det samme. Jeg har prøvet at holde Command + C og Command + D knapperne nede under opstarten. Resultatet er det samme.

Hvad kan jeg gøre ??? Er det harddisken der er død, eller hvad mener I kan være galt ?

Jeg skal bruge den temmeligt meget, så jeg håber på hurtigt hjælp...

/Christian
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 20:16
Du skal kun holde C nede, når du vil starte på dvd.

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 20:23
Jeg har prøvet det, men resultatet er det samme... Det står og skifter mellem de tre ikoner, og starter ikke fra DVD'en desværre...
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 20:26
Kan det her hjælpe:

Redigeret af Ukke - 13-Maj-2013 kl. 20:27
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 20:35
Nu kom den sgu igang... Jeg tror jeg starter timemachine øjeblikkeligt..

Det er nok en fejl i filsystemet.

Tak for indsatsen begge to
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 20:39
Jeg er ganske sikker på, at det er filsystemet eller muligvis en løs forbindelse, som videoen i linket også påpeger.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2013 kl. 13:05
Der er nogle 21 / 27 tommer iMac modeller som har fejl på 1 TB disken.

Hvis det er sådan én du har, så bytter Apple diskene, selvom garantien er udløbet.

Læs mere her:

Redigeret af Cyberguyen - 14-Maj-2013 kl. 13:05
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2013 kl. 13:10
Det er en ældre 24" den er galt med. Jeg har prøvet at opdatere styresystem til mountain lion, så håber jeg bare på at det var koks i filerne og det er rettet nu
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu