recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - søger ny fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsøger ny fjernbetjening

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Emne: søger ny fjernbetjening
    Sendt: 28-August-2006 kl. 11:01

Jeg har i dag en Philips SBC RU880. I mine øjne nok den bedste der fandtes, (dengang jeg købte den). Men nu er den ved at være slidt i nogle af knapperne, og søger derfor et alternativ.

Kravet er minimum de samme funktioner, dvs. mindst 8 apparater, mulighed for learning via IR, og sidst, nærmest vigtist af alt,
"it's capable of emitting FM signals (RF) to control the Philips Power Systems." For jeg bruger netop Philis Power Systems derhjemme i huset.

Har i nogen bud, så lad mig høre og ikke mindst hvorfor.

Redigeret af Kandersen - 28-August-2006 kl. 11:04
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 11:08

Hej Kim

Ja, RU880 var en lækker sag dengang den kom frem

En værdig afløser er denne:

Klik på billedet, for at se et større

Den hedder Philips SRU9600

Og som du kan se, så har den et meget lækkert design og display.

Link

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 11:58

Hej lars.

Det er en fjernbetjening jeg har kigget en hel del på. Problemet med den er bare, at den IKKE kan sende FM signaler, så hele mit lys system ryger enten på en ekstra betjening eller må droppes. Begge dele ville jeg være meget ked af, da jeg bruger det rigtig meget i huset.

Hvis SRU9600 var kommet med FM, så lå den på mit bord få dage efter den kom på market

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 12:12

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvis SRU9600 var kommet med FM, så lå den på mit bord få dage efter den kom på market

Ok, der må jeg melde pas.

Jeg ved ikke om der findes fjernbetjeninger som kan erstatte RU880 mht. styring af lys. Men det er jo Philips - så mon ikke.

Ellers må du købe en brugt RU880 eller to af mig  ... knapperne på mine er ikke slidte.

/Lars

Redigeret af Lars - 28-August-2006 kl. 12:12
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 12:16
Ikke at jeg ved med sikkerhed, at det vil virke, men hvad med Logitechs 895? Den kan det hele OG sende RF signaler...
http://harmonyremote.com

Yderligere behøver du ikke bruge den indbygged learning funktion, da du henter indstillingerne på nettet
/M
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 13:02

Lars - Det kan godt være det bliver aktuelt

ZkiiFreak.
IR learning er et ufravigeligt krav (fra min side). Der er simpelthen for mange problemer med de databaser som der f.eks også findes til Pronto. De opdateres ikke hurtigt nok, og de produkter der allerede ligger deri er lavet af "amatører" hvor man kun får lige præcis deres indstillinger med. Har testet en hel del i forbindelse med min PDA, der i bund og grund bruger samme princip som Pronto.

Nu kender jeg ikke logitec´s fjernbetjeninger, og det er muligt jeg bliver overrasket. Men hvis du selv har erfaring med dem, så sig gerne frem. Jeg er åben for hvad som helst, så længe det lever op til en RU880 (hvilket godt kan gå hen og blive svært ).

Til top
Celik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-August-2006
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 13:03

Hej Kim,

Afløseren til RU880 er jo RU885, det kan godt være at det ikke er den fedeste fjernbetjening på markedet men det er den der virker.

http://koz.dk/product.asp?product=744&sub=101

Med venlig hilsen

Kemal

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 13:28

Nu kender jeg ikke logitec´s fjernbetjeninger, og det er muligt jeg bliver overrasket. Men hvis du selv har erfaring med dem, så sig gerne frem. Jeg er åben for hvad som helst, så længe det lever op til en RU880 (hvilket godt kan gå hen og blive svært ).

Hejsa. Jeg har selv den "lille model" 525. Den virker perfekt indtil videre (har haft den en uge) Alle mine devices var deres database (Alfaview TV, Denon 7 år gammel receiver, Marantz 7 år gammel cd afspiller, etc). Det spiller max, når man har sat sine aktiviteter op! Den holder jo styr på, hvilke devices der er tændt og slukket, og slukker tænder kun for de nødvendige devices til en aktivitet (dette kan godt slås fra). Set udfra den synsvinkel, at nogen af mine devices ikke lige er mainstream mærker, så er jeg imponeret over størrelsen på deres database. De kommandoer jeg har derfra, de virker optimalt!

Forskelle på 895 og 525:
Farveskærm, flere aktiveter, radiobølge-fims, oplader. Funktionsmæssigt er de ens, den ene kan ikke håndtere flere kommandoer/devices end den anden...

/Martin
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 13:45

Celik - Du har ret, det er den umiddelbare afløser.. ved sgu ikke lige hvordan jeg har misset den

Zkiifreak- Jeg vil se om jeg evt. kan finde mere info om den 895 version. Den kunne godt være aktuel.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2006 kl. 14:08

Zkiifreak- Jeg vil se om jeg evt. kan finde mere info om den 895 version. Den kunne godt være aktuel.

Her kan du læse mere

/M
Til top
Rtorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-December-2005
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2006 kl. 10:16
Tjek evt. det nyeste nr. af Datatid som er udkommet i dag (nr. 9). Her testes 8 fjernbetjeninger.
Til top
MAMs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-August-2006
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2006 kl. 13:53

Jeg kan ikke finde artiklen i bladet

Edit: Kiggede i nr. 8 fordi det var den der var billede af på Datatids hjemmeside med teksten om fjernbetjeningerne

Prøver nr. 9 når jeg finder det

Redigeret af MAMs - 31-August-2006 kl. 13:56
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu