|
Nulstille en Mac Mini - den nyeste |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Ravnholdt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Oktober-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 578 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Maj-2013 kl. 10:02 |
Hej
Jeg har lige købt en Mac Mini, men jeg er usikker på, om jeg ønsker at beholde den. Hvordan gendanner man den eventuelt til fabriksindstillinger. Håber, at dette er det rigtige sted at spørge om noget sådant. På forhånd tak. Med venlig hilsen
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Ravnholdt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Oktober-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 578 |
Tusind tak.
Med venlig hilsen |
|
![]() |
|
Hej
Det lyder nemt. Er der nogen, som har personlig erfaring med Disk Utility? Ellers er der vel ikke at for bare at prøve. Igen tak for link'et. Med venlig hilsen
Redigeret af Ravnholdt - 25-Maj-2013 kl. 16:42 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Du kan holde Æbletast + R nede og starte maccen op "gennem" internettet.
Så kan du geninstallere den herfra. Husk at du skal have adgang til internettet igennem kabel eller trådløst. |
|
![]() |
|
Hej
Okay, hvad betyder - starte mac'en op "gennem" internettet? Bare så jeg er helt sikker. På forhånd tak. Med venlig hilsen
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Du kan teknisk set pille harddisken ud og starte den op via internettet.
(men lad nu bare harddisken sidde i) Når systemet på harddisken ikke er aktivt fordi du er startet op fra internettet, så kan man slette indholdet og geninstallere systemet på harddisken.
|
|
![]() |
|
Apple har nogle servere med internet adgang, som din maskine finder automatisk og starter op via dem.
Der er INTET teknisk i det, jeg vil tro at selv min mor kan gøre det ![]() Det bruges til hvis din maskine er helt på røven og du er blevet nødt til at sætte en ny og tom harddisk i maskinen. Så har maskinen intet system og de nye maccer har hverken DVD drev eller noget med. Men det kan også bruges til at geninstallere alt, så maskinen bliver, som da du pakkede den ud.
Redigeret af Cyberguyen - 25-Maj-2013 kl. 17:14 |
|
![]() |
|
Hej
Tak for de mange informationer. Jeg er nu ved at slette det, der er på harddisken. Jeg tror, at jeg har gjort det rigtigt nok, men jeg er ikke helt sikker, da jeg aldrig har prøvet noget lignende før, selvom det skulle være nemt. Jeg vender måske tilbage. Igen tak for råd og information. Med venlig hilsen |
|
![]() |
|
Hej
Nu er jeg i gang med nulstillingen af min Mac Mini. Jeg har slettet disken med højeste sikkerhedsniveau. Lige i øjeblikket har jeg valgt Remote Disc og Åbn, hvorefter den har stået i rimelig lang tid, nogle få timer, og kørt ved ventesymbolet. Er det rigtigt nok? Med venlig hilsen |
|
![]() |
|
Hej
Nu får jeg error 254, når jeg prøver at gøre det, som jeg tror er rigtigt nemlig. Nu har jeg genstartet, og der kommer en globus op :-) Med venlig hilsen |
|
![]() |
|
Hej
Nu er jeg ved at geninstallere Mountain Lion. Der kom de rigtige trin op, det virkede meget korrekt. Med venlig hilsen |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |