recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel Nuc Celeron 847
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intel Nuc Celeron 847

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jakob N Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Intel Nuc Celeron 847
    Sendt: 27-Maj-2013 kl. 17:51
Har kigget lidt på sådan en bandit til XBMC, men nå jeg søger på nettet om den kan køre 1080P film er der delte meninger.

Nogen herinde som har erfaring med den model?

Spec:
  • Intel® Celeron 847 1.1GHz
  • Intel® QS77 Express Chipset
  • 8GB Dual channel DDR3 SODIMM 1333 MHz
  • 120Gb mSSD harddisk.
  • Intel HD Graphics 2000
  • Til top
    Nagash Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
    Sted: Hillerød, DK
    Point: 6062
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 17:56
    Jeg ville nok tage en af i3 modellerne i stedet for.
    Til top
    Jakob N Se dropdown menu
    Bruger
    Bruger

Oprettet: 18-Januar-2006
    Point: 97
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 17:59
    Ja, vil da også have den nye i5, men nu er det så Celeron modellen jeg har kig på ;-)

Til top
    tf-uno Se dropdown menu
    Super bruger
    Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
    Point: 407
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 10:45
    Hvis du bestiller den på nettet, har du 14 dages retur ret ;)
    Skriv gerne tilbage om den kan trække 1080p.
    Til top
    PsyCrow Se dropdown menu
    Junior bruger
    Junior bruger

Oprettet: 12-Juli-2010
    Point: 36
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PsyCrow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 17:01
    Jeg har lige bestilt Core i 3 versionen til mediacenter i soveværelset.. skal køre med mediaportal som jeg gør i stuen :) jeg kan lige råbe højt med mine erfaringer når jeg har fået den op og køre :)

PsyCrow
    Til top
    MichaelJDK Se dropdown menu
    Junior bruger
    Junior bruger

Oprettet: 26-April-2011
    Point: 37
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelJDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 23:45
    Inspireret af PsyCrow kan jeg fortælle, at jeg kører med en AMD E-350 m. 4GB RAM på en Windoze maskine. Den spiser alt jeg kaster efter den - inkl. en BD skive i 1080p (afspillet vha. PowerDVD). Kører med XBMC og ser mig aldrig tilbage efter at have brugt bl.a. Mediaportal og WMC...
    Da i3'eren er stærkere skulle den også nok køre som smurt :)
    Til top
    PsyCrow Se dropdown menu
    Junior bruger
    Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PsyCrow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 15:40
    Jeg har nu kørt med Core i3 versionen sammen med Mediaportal i en lille uges tid i soveværelset og well ja det funker.. der er ikke så meget at sige. 

kører flydende starter latterligt hurtigt fra slukket tilstand (ca 10-12 sekunder så er windows klar) og kommer fint op fra dvale også.. og går selv i dvale efter specificeret tid hvor den har været inaktiv så jeg er yderst tilfreds :)

/PsyCrow
    Til top
    DiscomanDK Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
    Sted: Skanderborg, DK
    Point: 1423
    Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 21:34
    Har du lagt mærke til om 24p video hakker som man jo ellers kender fra andre maskiner? 
    Til top
    PsyCrow Se dropdown menu
    Junior bruger
    Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PsyCrow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 22:05
    Må jeg ærligt indrømme at det er ikke noget jeg har lagt mærke til.. men jeg mener også at mediaportal har sin egen frame rate switcher så man ikke skal døje med det.. men det er ikke noget jeg har gravet i.. jeg ved bare at der er et eller andet går fixer det for en :)

/PsyCrow
    Til top
    Guld medlem
    Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 22:06
    Okay.. Overvejer selv at købe den netop fordi den er lydløs og hurtig.
    Har du også windows på eller kun Media portal? 
    Til top
    PsyCrow Se dropdown menu
    Junior bruger
    Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PsyCrow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 22:14
    windows 7 og så Mediaportal oven på :) det er mit foretrukne mediacenter jeg bruger ikke tv delen men tv serie og moving pictures plugin'et sammen med steamedmp skin'et bliver flittigt brugt :)

/Christer
    Til top
    Guld medlem
    Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 22:16
    Uuhhmm..

Sådan en i stuen og i soveværelset også mit nuværende Mediecenter som backend. 

Må vist hellere gå i seng, er allerede begyndt at drømme! Syntes de er så fede. 
    Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu