recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Eventghost tænd tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Eventghost tænd tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Eventghost tænd tv
    Sendt: 29-Maj-2013 kl. 20:07
Hej

Har googlet efter en løsning til at kunne tænde tv/forstærkeren fra pc'en.
Det skulle kunne lade sig gøre med Eventghost, dog kan jeg bare ikke få det til at virke.

Har følgende remote
http://www.ebay.com/itm/New-OEM-MCE-KIT-REMOTE-CONTROLUSB-IR-RECEIVER-MCE-remote-ControlEmitter-for-HP-/290887919192

Den skulle kunne sende IR (Emitter).
Men prøver jeg at tilføje MCE remote i Eventghost, trykke på "Learn IR" opfanger den intet.

Tv'et er et Samsung Serie 7.

Andre der bruger Eventghost til at sende ir med..??
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2013 kl. 09:57
Prøvede for sjovt med "Ir Server Suite" da andre rundt på nettet havde anbefalet det. Hvis jeg genstarter service, kan jeg være heldig at modtage ir signalet 1 gang,. Hvorefter servicen igen skal genstartes. (mærkeligt)..
Men har de 4 ir koder jeg skal bruge nu.

Nogle der ved hvordan man sætter eventghost op til at modtager Events fra XBMC..?
Vil f.eks. gerne lave det så når man starter en film, sender den tænd signal til forstærkeren. :)
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2013 kl. 16:53
Fandt løsningen selv :)
Frodo 12.2 har ikke længere http event, der skal bruges API istedet. (XBMC2 plugin til eventghost.)

Tråd må lukkes
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2013 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af tf-uno tf-uno skrev:

Prøvede for sjovt med "Ir Server Suite" da andre rundt på nettet havde anbefalet det. Hvis jeg genstarter service, kan jeg være heldig at modtage ir signalet 1 gang,. Hvorefter servicen igen skal genstartes. (mærkeligt)..
Men har de 4 ir koder jeg skal bruge nu.

Nogle der ved hvordan man sætter eventghost op til at modtager Events fra XBMC..?
Vil f.eks. gerne lave det så når man starter en film, sender den tænd signal til forstærkeren. :)

Jeg har brugt IR Server Suite til den slags i mange år - har ikke de problemer du beskriver...

Men godt at du fik det til at virke.
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2013 kl. 08:51
Det må være en kombi af modtager/sender også driveren.. Men med lidt nørklen fik jeg det hen :)
Det næste problem kom så da jeg ville bruge Eventghost til at sende IR koderne afsted. (Man installer en service/driver som åbenbart aktiver sender delen i Eventghost. Det virker også fint nok, men så kan man ikke bruge remoten på normal vi. Kun hvis jeg fjerner servicen/driveren igen..) Fandt dog en smutvej :)
Bruger IR-Blaster fra IR Server suite til at sende med, gennem Eventghost. (lavet en macro som åbner et program, = filerne med Ir koden, også får IR-Blaster til at åbne filne.) Umidbart ser det ud til at virke, dog lidt bøvlet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu