|
Eventghost tænd tv |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tf-uno ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Maj-2013 kl. 20:07 |
Hej
Har googlet efter en løsning til at kunne tænde tv/forstærkeren fra pc'en. Det skulle kunne lade sig gøre med Eventghost, dog kan jeg bare ikke få det til at virke. Har følgende remote http://www.ebay.com/itm/New-OEM-MCE-KIT-REMOTE-CONTROLUSB-IR-RECEIVER-MCE-remote-ControlEmitter-for-HP-/290887919192 Den skulle kunne sende IR (Emitter). Men prøver jeg at tilføje MCE remote i Eventghost, trykke på "Learn IR" opfanger den intet. Tv'et er et Samsung Serie 7. Andre der bruger Eventghost til at sende ir med..?? |
|
![]() |
|
tf-uno ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøvede for sjovt med "Ir Server Suite" da andre rundt på nettet havde anbefalet det. Hvis jeg genstarter service, kan jeg være heldig at modtage ir signalet 1 gang,. Hvorefter servicen igen skal genstartes. (mærkeligt)..
Men har de 4 ir koder jeg skal bruge nu. Nogle der ved hvordan man sætter eventghost op til at modtager Events fra XBMC..? Vil f.eks. gerne lave det så når man starter en film, sender den tænd signal til forstærkeren. :) |
|
![]() |
|
Fandt løsningen selv :)
Frodo 12.2 har ikke længere http event, der skal bruges API istedet. (XBMC2 plugin til eventghost.) Tråd må lukkes |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Jeg har brugt IR Server Suite til den slags i mange år - har ikke de problemer du beskriver... Men godt at du fik det til at virke.
|
|
![]() |
|
Det må være en kombi af modtager/sender også driveren.. Men med lidt nørklen fik jeg det hen :)
Det næste problem kom så da jeg ville bruge Eventghost til at sende IR koderne afsted. (Man installer en service/driver som åbenbart aktiver sender delen i Eventghost. Det virker også fint nok, men så kan man ikke bruge remoten på normal vi. Kun hvis jeg fjerner servicen/driveren igen..) Fandt dog en smutvej :) Bruger IR-Blaster fra IR Server suite til at sende med, gennem Eventghost. (lavet en macro som åbner et program, = filerne med Ir koden, også får IR-Blaster til at åbne filne.) Umidbart ser det ud til at virke, dog lidt bøvlet. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |