|
mangler et "mux" på hdhr. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Juni-2013 kl. 19:51 |
Hejsa
Jeg har lige opdaget at jeg mangler en flok kanaler på min HDHR, altså hele MUX (Discovery, animalplanet, canal8, kanal sport).. det er kun de 4 kanaler som er gået i udu... Kan se HDHR rapportere dårligt signal, på dem. Tv fejler intet, og det har virket, har ikke ændret på noget :-/ er det "bare" yousee jeg skal klage til.. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lyder som klassisk indstrålings problem. Selvom du ikke har ændret noget, ændrer verden sig omkring dig (nye tjenester, som LTE f.eks) Hjælp til selvhjælp: Mvh JørgenT
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Start lige med at tjekke om naboen har samme problem.
Min erfaring med Yousee siger, at de nægter sig skyldige.
De siger altid fejlen ligger hos dig indtil de opdager, at det er ude i boksen på vejen.
Jeg har opsagt mit Yousee af samme grund.
|
|
![]() |
|
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
Tror ikke der er så mange som bruger hdhr på vej ;-) det er de vist ikke aldersgruppen.... Til sådanne noget nymodens noget...
For på TV er der ingen problemer. (Og jeg aner ikke hvordan jeg skal se de samme oplysninger som jeg kan få ud af hdhr) Men kom da lige til at tænke på at jeg kan prøve at skifte udgange, på min fordeler.. Da de 2 tv sidder i den ene ende og hdhr, sidder på de 2 i de anden. Men har før fået dem til at gøre noget ved hjælp af screenshots af signal forbindelsen fra hdhr... (Det er sket inden for den sidste måned, da det ikke er de kanaler jeg ser mest via computeren, men skulle søge om, da jeg havde glemt at skifte RTL til HD kanalen, men havde skiftet alle de andre, så det er ikke så lang tid siden) |
|
![]() |
|
HamDenFede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Status: Offline Point: 350 |
HDHR er den vel nok mest følsomme tuner på markedet til HTPC anvendelse, så det er med sikkerhed et kabel-problem. Prøv at søge i forum efter en tråd med 'Glenten'. Der bliver givet mange gode råd til, hvorledes der kan opnås bedre forudsætninger for problemfri modtagelse med HDHR.
EDIT: Nå, den var ret let at finde, så her er den: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122807&KW=glenten&title=hd-homerun-og-glenten-odense Redigeret af HamDenFede - 03-Juni-2013 kl. 08:41 |
|
Mvh. HamDenFede
|
|
![]() |
|
Desværre giver den ikke et definativt svar, men vil da se på en anden type fordeler/forstærker på mit system.
Men nu er det ikke er signal styrken som det er galt med (97%) men signal Kvalitet (51%) og symbol kvalitet (mellem 0 og 22%) Hvorfor jeg nærmere tror fejlen er hos yousee. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Og det er netop tegn på indstråling hvis signalstyrke er høj, men kvalitet lav. Kvaliteten ødelægges af det fremmede indstrålende signal. Hvis signal er OK på TV men ikke på HDHR, er det næppe et Yousee problem. For så ville det det være galt på begge. ![]() Så prøv at tjekke signalstyrke/kvalitet på den fejlende MUX med TV direkte på første stik fra vej. Uden fordeler og med godt dobbeltskærmet kabel og HF tætte stik. Hvis det er OK, er fejlen i dit kabel/fordeler system. Flyt evt. TV over på det stik du bruger til HDHR og tjek samme her. Vi havde problem her på gade sidste år med pixelering med høj signalstyrke og lav kvalitet. Men det var mere eller mindre på alle digitale kanaler, men analog stod faktisk rigtig godt. ![]() Her var fejlen DK-TV/Yousee signalet. Der var skruet for meget op for signalstyrke, så forstærkerne i gade fordelingsnettet blev overstyret. ![]() Mvh JørgenT
|
|
![]() |
|
Jeg kan ikke flytte det til første stik.. da det sidder et meget upraktisk sted.. så det er fra det stik (der sidder ikke noget på der) så via sløjfedåse op på mit loft, hvor forstærker og fordeler sidder.
Men hvordan kan man se signalstyrken på et samsung tv (eller et sony).. (jeg aner ikke hvor jeg ser det :)
TV og HDHR sidder på samme fordeler :)
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Signalstyrke/kvalitet på et Samsung TV, jammen det ser du da i menu under support.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |