recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Router sløver min hastighed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Router sløver min hastighed

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hi Fi Dwarf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juli-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Router sløver min hastighed
    Sendt: 28-Maj-2013 kl. 18:59
Hej alle

Har her fornylig blevet tilsluttet fibernet fra SEAS-NVE og WAOO

Har fået en 30/30 linie og TV

Til fordeling af netværket i hjemmet har jeg købt en Netgear WNR2000v4 trådløs router.

Via trådløs har vi et par apple-tv et par bærbare samt vores telefoner. Via kablet netværk har vi en enkelt pc (knægtens gamer pc)

Til min store frustration oplever jeg at routeren hakker et godt stykke af vores hastighed.

Min max måling ligger på 36mbps og når den kører optimalt svinger hastigheden på målingen mellem 31-36 mbps
Meeeen når routeren har været tændt en dags tid hiver vi mellem 9 og 18 mbps igennem. Og dette er vel at mærke på BÅDE wi-fi og den pc der er tilsluttet via kabel.

Der hvor jeg står af er at den kablede pc også mister hastighed. Jeg kan forholde mig til at wi-fi kan miste hastighed men hvorfor også den kablede forbindelse.?

Jeg kan så slukke routeren og tænde igen og så kører den med fuld hastighed i nogle timer igen. For så at ryge ned på førnævnte 9-18mpbs uanset hvilket apparat jeg foretager hstighedstest på.

Nogen der har en mulig løsning eller forklaring på fænomenet? Jeg har forsøgt at skifte mellem 150mbps og 300mbps i router set-up samt slå 20/40 sameksistens fra. Men det er jo kun relateret til wi-fi, eller hvad?

Netværk er ikke min stærke side. Så jeg har lidt bøvl med den her. Routeren er opdateret til meste firmware.

:-)
Samsung UE55H7005 - Pio. BDP-51FD - TEAC AG-D500 7.2 - TW3500
Hjemmebioen
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Hi Fi Dwarf Hi Fi Dwarf skrev:

. Via kablet netværk har vi en enkelt pc (knægtens gamer pc)

Prøv at slukke knægtens PC.

Jeg har ofte oplevet at der ligger en eller anden torrent program og kører i baggrunden som forældrene ikke kender noget til.

Men ellers kan du ikke regne med hastigheds test på trådløs, det skal gøres kablet.

Find ud af om der er nogen af de tilsluttede enheder som ikke har noget kørende i baggrunden. 
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 19:35
Det er prøvet. Når jeg tager hastighedstesten er det på en enhed tilsluttet via wi-fi ad gangen. Eller naturligvis knægtens pc alene hvor jeg så slukker wi-fi på de øvrige enheder.

Kan godt følge dig med torrents der trækker. Men jeg ved 112% at han ikke har sådanne kørende på sin pc. Primært fordi jeg selv står for konfigurationen af den. Og så er det også noget der ligger uden for hans viden omkring pc,ere.

Hjemmebioen
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 19:41
Okay, fair nok.

Det var også kun for at udelukke.

Jeg kender desværre ikke den router du har og heller ikke waoo.

Håber en anden kan hjælpe
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 19:42
Jeg er helt klar på at hstighedstesen bør udføres kablet. Men jeg forstår simpelthen ikke hvorfor hastigheds-droppet påvirker alle enheder i huset ens uanset om det er kablet eller trådløst.

Lige nu er knægten væk på lejrskole så hans pc er slukket. Og jeg har ikke nogen problemer med at ramme et godt stykke over de 30mbps de første par timer efter en genstart af routeren. Men pludselig dropper hastigheden og uanset hvilket apparat jeg så tager en hastighedstest på ligger den og roder på mellem. 1 og 2/3 af den hastighed vi burde have... Indtil jeg genstartet routeren igen.

Det kunne være at jeg skulle smutte i Fona og bytte den. Men ville lige høre om nogen havde et løsningsforslag.

Desværre har jeg ikke andre routere i huset jeg kan teste med.
Hjemmebioen
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 21:11
Det er en tudsegammel router der er 4-5 år gammel siden introduktion.

Også er der ikke routeren der er galt med. Den er suveræn også til dækning i problematiske områder.
Op til 1300 mb/s leverer den.
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 21:15
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123268&PN=2&title=d-link-615-som-acces-point

og tråden: hvis der skal fuld knald på wifi.........

Samme resultat.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 21:34
Tudsegammel? Jeg har lige købt den i fona for 14 dage siden for 599,- og de fortalte at det var en ny model.

Kan det virkelig være rigtigt at jeg skal bruge 1300 kr for at kunne udnytte en simpel 30/30 internetlinie.? Det synes jeg lyder vildt.

Vi benytter os ikke af nogen intern fildeling eller andet. Kun spil, surf og streaming fra eks. Netflix

Har hidtil haft TDC hometrio med en 16/1mbps linie med wi-fi via TDC's egen homeboks, . Med samme tilslutning af enheder som nu. Uden problemer. Oplevede aldrig et så væsentlig drop i hastigheden.

Hjemmebioen
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 23:45
Hov...... Det er en v4.
Så jeg ikke.
Men er der en der har haft drop out, fald i ydelse, begrænset rækkevidde på netværk, så er det undertegnede.
Min nye undersignatur fortæller vel alt. Held og lykke med at spare.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 04:52
Jeg tror også på at det er routerne der er problemet, oplevede selv det samme da jeg fik fiber fra energi midt for 3 år siden, det tog mig et par uger at finde frem til fejlen, og ja det var routeren der var problemet
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 08:45
Prøv eventuelt at se om der skulle være en opdatering til routerens firmware.

/ask
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 10:20
Den er opdateret til nyeste firmware
Hjemmebioen
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu