recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedst mulig budget lyd til tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedst mulig budget lyd til tv

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedst mulig budget lyd til tv
    Sendt: 01-Juni-2013 kl. 19:57
Hejsa Recordere. jeg har i øjeblikket Logitech Z 506, men der skal jeg bruge et 2.0 lydkort til 354.kr og de kommer til at fylde meget.

Istedet tænkte jeg på et par billige aktive højttalere fra Hifiklubben som disse: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/pc/cerwin-vega_xd3-_aktiv-hojttaler.htm
Men ved ikke om de er for lukkede, da det ikke er meningen at de skal spille meget højt.

Har ikke mere end 2500.kr at bruge på dette, da det vigtigste er at lyden er bedre end det i tv'et, til musik og film.

De skal kunne købes i en butik i Køge= Hifiklubben, Expert eller Elgiganten. 

Mit værelse er på lidt under 10 m2 så de skal bare kunne spille dette op. Gerne med god bass, men forventer selvfølgelig ikke det store (dog mindst så godt som Logitech Z-506)

Håber i kan hjælpe mig. :)

Redigeret af fredekb - 01-Juni-2013 kl. 19:58
Hilsen Frederik :)
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 20:09
Det er den helt rigtige højttaler lige netop til det du skal bruge den til. Hvis den er for "lukket" kan du låne min stiksav uden beregning. Men køb den og giv en tilbagemelding på hvor godt det blev.
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 20:16
Fedt, så bliver det nok denne. Med CV har jeg hørt fra Hifiklubben, at de er for lukkede og derfor skal spille højt før man rigtigt kan høre. Ved dog ikke om de kun mente med gulvhøjtalerne.

Så det gør ikke noget at det er pc højtalere til tv'et når det er disse?

Og skal lige have snakket med min far om at købe disse hvis de fleste er enige i de er gode nok til mit forbrug.

Men tak for meldingen Denraretiger :)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 20:55
Hvad blev der af dit projekt fra den store tråd om soundbar?

Venlig hilsen
KB
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

Ja, hvis dit tv har en udgang, du kan slutte til højttalerne.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Det er den helt rigtige højttaler lige netop til det du skal bruge den til. Hvis den er for "lukket" kan du låne min stiksav uden beregning. Men køb den og giv en tilbagemelding på hvor godt det blev.

Der er endda tegnet med rødt, hvor man skal save med stiksaven
Venlig hilsen
KB
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Der er endda tegnet med rødt, hvor man skal save med stiksaven

ja den er sgu idiotsikret den højttaler... ..det kan ikke gå galt, men lad os nu vente en 30-40 sider og se hvor vi ender...
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Hvad blev der af dit projekt fra den store tråd om soundbar?

Det blev til at jeg ikke havde nok penge til de store højttalere efter at have købt tv, sovesofa og printer. Og måtte ikke købe soundbar (ved ik'' hvorfor)
Derfor håber jeg i gider hjælpe igen. Forventer slet ikke at skulle op på de 40 sider igen, men bare om i kan anbefale: 
1) nogle aktive højttalere til tv under 2500.kr f.eks. CV (Uden at de skal spille alt for højt for at have god lyd), 
2) eller om der findes nogle bedre til min pris, 
3) eller at den lyd i tv'et er ligeså god.

Redigeret af fredekb - 01-Juni-2013 kl. 23:03
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

Ja, hvis dit tv har en udgang, du kan slutte til højttalerne.

Klaus

Tv'et er Toshiba TL963 http://www.pricerunner.dk/pi/2-2844199/TV/Toshiba-Regza-40TL963-Produkt-Info kan ikke huske hvilken udgang jeg skal bruge til det...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 23:16
Det bliver nok Hovedtelefonudgangen, da det er den eneste analoge udgang. Jeg håber da for dig at den justeres med fjernbetjening og ikke inde i en menu som på visse andre fjernsyn.

Klaus
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 23:18
Bruger meget min høretelefonudgang, og den justeres med min fjern.b. så det skulle ikke være noget problem. 
Kan du også skrive om du ville anbefale 1, 2 eller 3 
1) nogle aktive højttalere til tv under 2500.kr f.eks. CV (Uden at de skal spille alt for højt for at have god lyd), 
2) eller om der findes nogle bedre til min pris, 
3) eller at den lyd i tv'et er ligeså god.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 23:23
Hvorvidt lyden er god eller dårlig i dit tv er op til dig at vurdere.

Jeg har selv en gammel slæde af et plasma tv, her er lyden ganske fin.

Klaus
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu