|
Mediecenter starter af sig selv |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Juni-2013 kl. 12:04 |
Mit mediecenter er begyndt at starte af sig selv på helt tilfældige tidspunkter. Hverken opdatering af antivirus, windows update eller defragmentering er sat til auto. Nogle ideer til hvor jeg skal lede og deaktivere da jeg helst vil undgå en total reinstall.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
tf-uno ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Måske en af følgende.
1. WOL, sat til at vågne på alt data trafik i stedet for kun MP. 2. En usb mus som vækker den (musen flyttes eller lignende). 3. En scheduled task som er sat til at vække pc'en..? |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
Tak for svar.
1 og 2 var allerede disabled, og med hensyn til 3 så ved jeg ikke af at jeg har planlagt nogle opgaver. I så tilfælde skulle PCen vel også vågne på bestemte tidspunkter, og ikke helt tilfældigt?
Flemming
Redigeret af fltk - 07-Juni-2013 kl. 11:04 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Tror jeg har fundet løsningen: Netværkskortet var sat til "tillad denne enhed at vække computeren" i enhedshåndtering. Wake On Lan var disabled i bios, og jeg troede faktisk at bios overrulede indstillingerne i Windows, men nu får vi se om det har hjulpet at slå denne egenskab fra i enhedshåndtering.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |