recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Redigeringsprogram til A1 foto
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Redigeringsprogram til A1 foto

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Redigeringsprogram til A1 foto
    Sendt: 05-Juni-2013 kl. 20:22
Hej,

Skal have samlet tre billeder til et billede ala det her dog skal det være i en kvalitet der ka printes i A1.
Det er en engangs foreststilling. Så ønsker ikke at købe et program.

Nogen gode ideer :)
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2013 kl. 20:33
Har du kigget på Gimp?
Mvh Jesper
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2013 kl. 20:33
Ja, synes desværre det gik ud over mine evner/tålmodighed
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2013 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Ja, synes desværre det gik ud over mine evner/tålmodighed


Så må du jo betale nogle for at lave det for dig. Søg på grafisk arbejde, nemprint, kopicenter el. lign., så finder du nogle der kan lave det for dig.

Vi er nogle, der har været igennem en lang uddannelse, for at kunne lave den slags.

Venlig hilsen
KB
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2013 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Ja, synes desværre det gik ud over mine evner/tålmodighed


Så må du jo betale nogle for at lave det for dig. Søg på grafisk arbejde, nemprint, kopicenter el. lign., så finder du nogle der kan lave det for dig.

Vi er nogle, der har været igennem en lang uddannelse, for at kunne lave den slags.



Bliver måske enden af det. Er en løsning jeg har brugt meget da jeg havde firma. Men det her er ment som en prank overfor en veninde, og ikke reklame eller lignende, hvorfor jeg havde håbet det kunne gøres nemt, og billigt, SU'en skulle jo helst bruges på havregryn ;)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2013 kl. 21:51
Hvis du får de samme som skal printe det til at sætte det op, behøver det ikke blive dyrt.
Nogle kopicentre har også pc'er med grafiske programmer, så du kan lave det selv. Men det kræver at du kan finde ud af det.



Redigeret af Brixen - 05-Juni-2013 kl. 21:52
Venlig hilsen
KB
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2013 kl. 21:58
Det var selvfølgelig en mulighed.. Havde jeg slet ikke overvejet muligheden for :)

Jeg takker!
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2013 kl. 07:37
Du kan hente photoshop i en prøveudgave du kan bruge i 30 dage - det er en fuld version.Det samme gælder i øvrigt de andre adobe programmer.

Alternativt: Hvis du har de færdige billeder og baggrunden de skal op på (i en rimelig opløsning (eventuelt som vektor-grafik) kan jeg godt gøre det for dig (det bør ikke tage mange minutter - send lige en PM) - har ikke rigtigt tid til selv at skulle finde baggrund

/ask
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2013 kl. 14:02
Hej Jacob, mange tak for tilbudet. Photoshop var lige det program jeg manglede, så alt kører nu :)
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2013 kl. 17:18
Godt du fik det til at spille.

/ask
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2013 kl. 17:42
Det var overraskende nemt at gå til.

Nu må jeg på jagt efter en licens til fornuftigt brug, så jeg kan lære at lave lidt redigering af billeder, til når den bette kommer til verdenen :)
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2013 kl. 20:18
Prøv eventuelt at kig på photoshop elements, det er lidt begrænset i forhold til photoshop CS, men det er også noget billigere.

Alternativt bør du også kigge på lightroom. Der er ikke så meget redigering af små detaljer i billeder, men bredere workflow og "fremkaldelse" af billeder - Det fungerer rigtigt god, og jeg har stort set ikke rørt PS siden jeg fik anskaffet det.

/ask
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu