recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig BD-afspiller vs PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig BD-afspiller vs PS3

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billig BD-afspiller vs PS3
    Sendt: 06-Juni-2013 kl. 23:07
Jeg er ved at lave en hjemme bio, og mangler næsten kun blu ray.

Jeg er lidt i tvivl om, om jeg skal købe en billig blu ray afspiller som fx: 
(Det var den billigste jeg umiddelbart kunne finde med 3D.)

Philips 3D Blu-ray afspiller BDP2180 til 444kr

...eller om jeg skal købe en PS3 slim.

Jeg regner ikke med at komme til at spille en masse, men PS3'en er langt mere fleksibel, og jeg læser flere steder, at den er en "god" blu ray afspiller.

Hvordan med støj fra PS3'en? 

Jeg er ikke så bekymret for strømforbrug, da den skal være tændt i relativt få timer. Hastigheden betyder selvf. lidt.

På den korte bane skal jeg ikke bruge 3D, men projektoren (BenQ W1070) understøtter det, så måske senere... og når man kan få en afspiller med 3D til 444kr, hvorfor så ikke.. :)

Min receiver (Marantz NR1403) kan vist dekode det meste lyd, så formater i afspilleren er ikke så kritisk. (korrekt?)

Støj, pris og hastighed er nok de vigtigste parametre.

På forhånd tak for input.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 09:35
Playstation 3 er en fantastisk maskine... Og du kan sagtens bruge den til at se Blu-ray film med... Men hvis du ser mange film ville jeg vælge at købe en BD afspiller ved siden af, fordi man kommer ikke udenom at den støjer en del... Specielt i scener hvor der ikke er så meget pang på lyden. Men det er selvfølgelig individuelt fra person til person - Jeg kunne godt leve med det og er ellers meget pernitten, men må også indrømme at det er en fornøjelse at se en film på en stand-alone BD afspiller der ikke larmer på samme måde... Kan varmt anbefale Panasonics afspillere!

Redigeret af Strange - 07-Juni-2013 kl. 10:26
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 11:04
Jeg ville nok købe den der Philips afspiller.
De Philips afspillere jeg har haft fingrende i har virket ganske tilfredsstillende og så slipper du for at "slide" på din PS3.

Når du så finder ud af du vil have "det rigtige" format (2:35) så er du allerede klar, da Philips afspilleren kan flytte teksterne.
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 11:15

.

Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 12:04
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Mejnert Mejnert skrev:

Kan det være rigtigt at den ikke undstøtter DTS-HD master audio?

Jeg er ret sikker på den kan sende det ud og så få SR til at dekode det.

Min gamle Philips bdp-3000 havde heller ikke DTS-HD MA listet som understøttet, men den sender det fint ud til SR. Jeg tror de mener den ikke understøtter dekodning internt.´

Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 11:39

.

Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 12:03
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Mejnert Mejnert skrev:

ahh ok, så bestiller jeg sådan en, og kan da give OP info om den er ok :-)

Glæder mmig ti lat høre nærmere, men jeg har selv nok p.t.

Selvom en 3D med subtitle shift ville være lækkert, men så er min fine Sony lidt overflødig på nær til SACD hmmmmm.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 13:58
Udsæt Philips-afspilleren for chroma-fejltesten mens den stadig har returret. Hvis den består der, er den lige så god som PS3'en (så længe der ikke skal de-interlaces eller opskaleres). Det ville være ærgerligt at betale mere for at få dårligere BD-afspilning.

Redigeret af Naiera - 07-Juni-2013 kl. 16:52
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Udsæt Philips-afspilleren for chroma-fejltesten mens den stadig har returret. Hvis den består der, er den lige så god som PS3'en. Det ville være ærgerligt at betale mere for at få dårligere BD-afspilning.

Ja jeg har endnu til gode at opdage chromafejl, kan godt være det er der, men jeg har ikke lagt mærke til det.
Kunne du ikke henvise til den der test, det er jo ikke alle som ved hvordan man tester det?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 15:22
Den kan blandt andet findes på Spears & Munsil Blu-ray'en. Man får (eller fik) den smidt i nakken når man købte en Oppo, så der må være eksemplarer derude man kan låne.

Ellers findes der sikkert mange andre testskiver. Sikkert også nogle man (lovligt) kan downloade gratis. Her tror jeg Google vil være et godt arbejdsredskab.

Man kan se en chroma-test i aktion her (scroll ned).

Det er ikke sikkert at man vil lægge mærke til det særligt ofte, men den ene afspiller er definitivt og uden diskussion dårligere, og det KAN ses i forskellige situationer i visse film.

Jeg forstår godt hvorfor man ikke vil bruge en PS3 til BD-afspilning. De gamle udgaver, især, larmer, og den suger noget mere strøm end en BD-afspiller. Men få da testet den billige, for at være sikker på, at den ikke er dårligere til (1080p) BD-afspilning end PS3'en. Alt købt over nettet har jo 14 arbejdsdages (altså næsten tre uger) fuld returret.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 15:36

Alt købt over nettet har jo 14 arbejdsdages (altså næsten tre uger) fuld returret.

Ikke korrekt. Der er 14 dages returret talt fra den dag du modtager/henter pakken. Det er 14 dage - dog således, at falder denne på en helligdag, så er det (vist nok) førstkommende hverdag/lørdag derefter.

Men henter du pakken onsdag før påske, så får du ikke 3 dage ekstra oveni de 14 dage. Så skal du have sendt den retur senest onsdagen to uger efter.

Redigeret af HeartWare - 07-Juni-2013 kl. 15:37
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 15:52

Den kan blandt andet findes på Spears & Munsil Blu-ray'en. Man får (eller fik) den smidt i nakken når man købte en Oppo, så der må være eksemplarer derude man kan låne.

Ellers findes der sikkert mange andre testskiver. Sikkert også nogle man (lovligt) kan downloade gratis. Her tror jeg Google vil være et godt arbejdsredskab.

Man kan se en chroma-test i aktion her (scroll ned).

Det er ikke sikkert at man vil lægge mærke til det særligt ofte, men den ene afspiller er definitivt og uden diskussion dårligere, og det KAN ses i forskellige situationer i visse film.

Jeg forstår godt hvorfor man ikke vil bruge en PS3 til BD-afspilning. De gamle udgaver, især, larmer, og den suger noget mere strøm end en BD-afspiller. Men få da testet den billige, for at være sikker på, at den ikke er dårligere til (1080p) BD-afspilning end PS3'en. Alt købt over nettet har jo 14 arbejdsdages (altså næsten tre uger) fuld returret.

Hvis man overvejer en så billig afspiller, sidder man nok ikke og flueknepper over en fejl, som måske kan ses i en eller anden hippiefilm 10 mennesker har set. (Det sidste er kun efter mottoet: Overdrivelse fremmer forståelsen).

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu