recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony KDL32CX520 - ingen signal problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony KDL32CX520 - ingen signal problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HCarsten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juni-2013
Sted: Odder, DK
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HCarsten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony KDL32CX520 - ingen signal problem
    Sendt: 09-Juni-2013 kl. 22:17
Mit Sony KDL32CX520 er begyndt at periodevis komme pludseligt - mit i en udsendelse - at komme med sort skærm og så "ingen signal" teksten. Det er ikke et fejlende signal for nu her hvor det skete igen (flere dage siden sidst), så tog jeg det med ind til et andet Sony TV som stod tændt. Hev antenne kablet ud af det andet tv og satte ind i KDL32'eren. Stadig ingen signal. Kablet tilbage i det andet tv som så straks viste billede uden problemer. Det er altså ikke signalet det er galt med.

Satte KDL32'eren tilbage på sin plads og prøvede at bladre i kanaler - alle viste "ingen signal".
Gik så ind i digital opsætning og "søg kanaler" og lavede en ny yousee kanal 100 søgning. Den fandt med det samme 179 kanaler og viste nu fint billede. Det varede kun i 1-2 minutter så kom "ingen signal" tilbage.
Søgte igen nye kanaler - og efter at den igen havde fundet de 179 kanaler så har den vist billede fint siden (ca. 15 minutter nu).
Det er sket ca. 10 gange nu i den sidste måneds tid. De fleste gange er det kun af få minutters varighed, men denne gang skulle der altså ny kanalsøgning til.

Fik fundet kvitteringen fra Expert her i dag. Datoen var d. 7/6 2011, så TV'et er altså 2 år og et par dage gammel :(   ... jeg har dog 5 års elektronik forsikring gennem mit forsikringsselskab :)

Nogen der har nogen ide om hvad der forårsager problemet ?

Jeg har opdateret TV'ets software for ca. 3-4 mdr. siden.

På forhånd tak,
Carsten
Til top
Leunammi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Juli-2011
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leunammi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 14:39
Hej Karsten,
Det lyder som om du har problemer med signal kvaliteten. Hvis du stiller dig på en kanal hvor du oplever problemet og går ind under systemoplysninger så burde du kunne se at signalkvaliteten ikke er iorden.
For at finde ud af om der er problemer med distributionen til jeres hushold eller om det drejer sig om kablingen i hjemmet kan du prøve at tage et dobbeltskærmet kabel på et par meter og koble tv'et direkte til det første antennestik i huset/lejligheden.
Håber du finder en løsning.
Til top
HCarsten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juni-2013
Sted: Odder, DK
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HCarsten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 15:26
Tak for dit bud Leunammi, men "sjovt nok" så har jeg fundet ud af at det simpelthen var det HDMI kabel som gik mellem min bluray og tv'et som gav problemet. Problemet var nemlig værst når jeg så BD film. Her kom og gik signalet mere og mere hyppigt efterhånden så jeg udskiftede HDMI kablet imellem de to. Det gamle var et billigt ALDI kabel. Siden da (vil tro det er en måneds tid siden nu) har problemet ikke været der. Hverken under BD afspilling eller ved alm. tv kigning.

Mit bud er at HDMI kablet - selv under tv kigning - har sendt underlige signaler til TV'et, og så er tv'et blevet forvirret og har kvitteret med en "ingen signal".

Mit kabling i huset har jeg selv lavet, så jeg bør ikke have signalproblemer den vej. Jeg har fulgt alle kunstens regler med halv-dyr antenneforstærker, gode kabler og skærmede stik.
Til top
Leunammi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Juli-2011
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leunammi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 16:17
Hej Carsten,
Tak, det var interessant at høre om din løsning.
Ud fra fejlsymptomerne du beskrev vil jeg tro at HDMI kablet har været dårligt afskærmet og at den den kraftige udstråling fra kablet det har skabt forstyrrelser/støj på antenne signalet. Desværre er der mange kabler af dårlig kvalitet der ude, vilket kan give anledning til megen frustration. Godt at høre at du fandt en løsning :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu