recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film til Demo af Surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Film til Demo af Surround

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ElCapitano Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2011
Status: Offline
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ElCapitano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Film til Demo af Surround
    Sendt: 14-Juni-2013 kl. 15:04
Hvilke film/sekvenser bruger i til test/demonstration af Surround?

Jeg bruger:
Starten af "Art of Flight"
Starten af "Transformers Revenge of the Fallen"
Star Wars (Pod Race scene)
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2013 kl. 15:34
Introen i "Master and Commander"
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2013 kl. 15:41
Mine favoritter:
Fast Five startscenen (generelt hele filmen)
Transformers 3 - Scenen hvor de kastes ud fra flyet over byen
Battleship får også gang i alle højttalerne.

Til top
MarkR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-November-2009
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MarkR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2013 kl. 15:55

DTS og Dobly her hver nogle demo klip, hvor surround effekten indgår - desuden dækker de mere eller mindre hele det hørbare frekvensspektrum.

Saving private ryan (scenen, hvor de går i land)

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2013 kl. 15:59
Her kan alle DTS/DOLBY/THX hentes: http://www.demo-world.eu/trailers/
Der er nogel gode imellem. Jeg synes dog det viser mere af ens setup, når man viser egentligt film-sekvenser.
Til top
LarsSB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2013 kl. 10:43
Dette mp3 sinus tone sweep, er en super test specielt af sub's
Sweepet starter nede fra 10 Hz - 20.000 Hz, og kører over 5 min, hvor frekvens stiger langsomt

I zip-filen er der også en txt fil m info bla. om aktuel frekvens for hvert sekund

Det kan hentes her:
Sine_Sweep_long.zip (935KB)
http://www.sendspace.com/file/zymbm5

mvh Lars S
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2013 kl. 10:55
SnowWhite and the Huntsman

Blev meget overrasket over hvor godt surround kan lyde. Hvor er der mange film der ikke udnytter det
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2013 kl. 13:02
Tror godt nok ikke mine venner vil blive imponeret af en 5 min langt freq sweep af systemet :) men er enig i, at sweepet er et godt værktøj til at få filmdemoerne til at lyde imponerende.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2013 kl. 15:00
Tog scenen i Super 8, der er gang i den hele vejen rundt og det med en dynamik som jeg ikke har oplevet andre steder.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
LarsSB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2013 kl. 15:10
Formålet med sweepet er udelukkende at teste højtalere & subs.
En oplagt mullighed for at finde ud af hvad de kan under f.eks 25 Hz.
Samtidig afsløreres resonanser, stående bølger, kabinetstøj etc. også.
Undlad at skrue op for dette sweep, da men meget hurtigt kan ødelægge ens højtalere med dette
Sørg altid for at holde et lavt niveau :-)

Linket herunder er måske også interessant, hvis man skal imponere, omend der på ingen måde er samme udfordring til subs, som sinus sweepet giver, idet det som nævnt starter nede fra 10 Hz

The New Master List of BASS in Movies with Frequency Charts

http://www.avsforum.com/t/1333462/the-new-master-list-of-bass-in-movies-with-frequency-charts
mvh Lars S
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2013 kl. 17:56
---------------------

Thomas K
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyeagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 00:17
Så SnowWhite and the Huntsman her til aften og må sige det også er noget af det bedste jeg har hørt fra film på mit 7.2 system.

Slum dog millionær har også god 7.1 lyd , særligt i starten lyder det fedt når flyveren kommer over børnene ,men ellers ikke så meget surround i filmen derefter.

Mvh Kim
Med Venlig Hilsen Kim
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu