|
PC virker ikke! |
Besvar ![]() |
Side 123 10> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Juni-2013 kl. 12:00 |
|
Efter at have været næsten slukket i weekenden, jeg har fået iPad, så starter den op med et 10 min langt raid i hdd'en. Og selvom lampen ikke lyser mere og hdd'en er blevet rolig, reagerer PC'en nærmest slet ikke på mus og tastatur.
Hvad mon der er galt? |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
.
Redigeret af Non-Desperado - 01-August-2013 kl. 12:02 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Tanken har da strejfet mig ;-) "Så kommer der her en ny smart model som kan det samme som jeg, så gider jeg sgu ikke bare lige at virke som jeg plejer" :-D
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Så vidt jeg husker er den 5 år gammel. Smid den ud!
Klaus |
||
![]() |
||
|
Nå det virker som om PC'en bare skulle holde frokost. Nu virker den tilsyneladende igen og reagerer som den skal
![]() Måske fordi jeg sagde til den at den blev udskiftet med en MAC, hvis ikke den besindede sig ![]() |
||
![]() |
||
|
5½ år! Og er ikke helt outdated i specs endnu. Du er da ellers fortaler for at reparere tingene i stedet for at smide dem ud ![]() |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Den er død og borte også specsmæssigt. Efter 5 år er den fuld af støv i alle køleribber, harddisken er begyndt at have defekte sektorer, blæsernes lejer er ved at være slidte, styresystemet er ved at være godt og vel rodet til af al den bloatware du har haft installeret. Nå ja, har du skiftet antivirus og ikke ryddet ordentligt op, så er den også godt fucked up. Klaus |
||
![]() |
||
|
Du lyder da bare rigtig positiv Klaus ![]() Jeg har lige kørt en opdatering, og nu får jeg fejlmelding i MSE igen igen. Noget tyder på at det er Windows der er problemet, ikke min fine PC ![]() |
||
![]() |
||
|
Realist er hvad jeg er. Jeg er supporter på familiens computere, så jeg kender alt til ældre computere der er "godt og vel inficerede" med lort fra internettet.
Så tag backup af det du har der er vigtigt på computeren og lav en reformattering. Er det "for besværligt", så køb en ny PC. overfør det du har brug for og smid så den gamle pc ud. Men når du om 3 måneder oplever en ny fejl (opslidt hardware) så kom ikke her og græd dine salte tårer ;-) Mit råd: UUUUD med lortet. En ny computer der virker bedre og hurtigere end den gamle koster 3000 kroner i Aldi og har 3 års garanti. Klaus |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2814 |
|
Det er jo naturligvis en umulighed.
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
Kampus:
Har du nogensinde kørt diskkontrol på den? Denne computer, højreklik på C-drevet, Egenskaber, fanen Funktioner, knappen Undersøg nu... , flueben i begge felter, OK og lad den genstarte. Så står den med blå skærm og kører kontrollen i et langt stykke tid.
Redigeret af turbo2 - 18-Juni-2013 kl. 09:17 |
||
![]() |
||
|
Turbo, nej det tror jeg ikke. Jeg har kørt fragmentering, så discen bliver ryddet op
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |