|
Wake on lan. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sickchild ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Maj-2008 Sted: næstved,Denmark Status: Offline Point: 801 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Juni-2013 kl. 16:54 |
Jeg har for nylight samlet ny computer som bliver brugt som server hvor vi har alle vores film og serier på, som så kan streames ud til et par boxee box.
Men mit nye bundkort som er et MSI FM2-A55M-E33 har wake on lan funktion. Men er der nogen af jer der kan fortælle mig om man kan sætte det til at min server går i dvale f.eks. natten over og når en enhed enten boxee box eller er en computer spørg til noget på serveren over netværket den så starter op. Kunne være rigtig lækkert for at spare noget strøm i de timer den ikke bliver brugt alligevel.
Redigeret af sickchild - 18-Juni-2013 kl. 16:56 |
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har faktisk samme spørgsmål.
Nu bruger jeg DH61AG kortet fra Intel. Der skulle også være WOL på, dog syntes jeg ikke det fungere selvom det er aktivt i Bios.
|
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
Under Kontrolpanel -> System -> Enhedshåndtering -> Netkort ->"Navn på dit netkort" -> Strømstyring
skal du sætte hak i det næstøverste felt, hvor der står noget med "Tillad at denne enhed vækker computeren". Dernæst skal du sørge for at din PC går i S3 sleep (suspend to RAM). Så starter den væsentligt hurtigere op end hvis den går i S4 dvale (suspend to disk), som Windows per default er sat op til: http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Configuration_and_Power_Interface |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
XBMC kan sættes om til at den automatisk sender en wake on lan når den starter op.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
Hvis PC'en er i standby/ sleep, er det ikke nødvendigt at sende en WOL-pakke - WOL-pakker er kun til at tænde en slukket PC. Når Windows er sat korrekt op, vil PC'en vågne så snart den kontaktes via netværket på den ene eller anden måde, fx ved at man opretter forbindelse til \\ServerIP\DelteMappe . |
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
Når jeg vælger slumre så går skærmen ud. Men blæseren kører stadigvæk. Intet vækker den dog igen. Selvom jeg bruger musen eller tastaturet. Ja ikk engang tænd knappen får liv i den igen. Strøm fra og til er det eneste der hjælper..
|
|
![]() |
|
Det lyder som om, der er noget, der forhindrer din PC i at slumre/ gå i hibernate. Det kan være en driver eller et program. Prøv at køre kommandoen her fra kommandolinien og se om det giver noget: powercfg -energy |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |