|
eBay Buyer Protection? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6250 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Juni-2013 kl. 14:02 |
|
På webstedet står dette: If you haven't received your item or received something that wasn't as described, eBay will refund your full purchase price plus original shipping.
Så er det vel bare at købe selv dyre ting? For eksempel http://www.ebay.com/itm/Denon-AVR-4520CI-9-2-channel-home-theater-receiver-with-Apple-Air-Play-/350796025026?pt=Receivers_Tuners&hash=item51ad128cc2 |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du skal lige være opmærksom på at der kan komme moms+told på hvis du bestiller uden for EU.
Og hvis der er problemer skal klagen være afgivet inden 45 dage.
|
||
![]() |
||
![]() |
||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6250 |
|
Det var et dårligt eksempel med Denon 4520
Med forsendelse + told er det næsten 17K |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Dette vil snart være slut med den kommende frihandelsaftale der forventes at komme i stand mellem Europa og USA. Det var omtalt på TV for nogle dage siden.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Wouw! Så kan vi snart få billige film og musik :-D
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
|
Lige for at vende tilbage til emnet: Tænk på hvis varen ikke er som beskrevet - eller du er blevet snydt så kan sælger forlange at få varen retur. Den skal så typisk sendes retur med et T&T nummer. Det kan faktisk hurtigt blive en dyr fornøjelse alt efter hvor i verden sælger befinder sig.
Jeg blev engang snydt med en USB nøgle. Det ville koste mere at sende den retur med et T&T nummer end jeg ville få retur......
|
||
![]() |
||
![]() |
||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
|
Nej - det er kun told, der lempes, og den er generelt ikke særlig høj (dog på elektronik er den, men f.eks. på DVD/BluRay er den - mener jeg - kun på ganske få procent). Der er stadig 25% moms, og beløbsgrænsen for moms er stadig 80,- |
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
|
Hej Jake51. eBay Buyer Protection har jeg aldrig haft brug for, men har brugt det forrige Paypal Buyer Protection en enkelt gang. Det virkede bare. Jeg troede jeg havde købt et 3G USB Modem hos en sælger som havde sat 3 til salg før han selv fik dem leveret. Da andre også havde problemer med at få dem leveret kontaktede jeg PayPal som er et datterselskab af ebay og fik ført mine penge tilbage. Den gang fandt jeg en hjemmeside med utilfredse brugere. Det viste sig alle at være sælgere som var utilfredse med at PayPal troede mere på køberne end på sælgerne. jeg ved ikke om hjemmesiden stadig eksisterer? Men ellers køber jeg selv kun hos eBay sælgere med næsten 100% positive feedbacks. Hilsen Carsten. |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
|
Ja og så er der jo fortoldningsgebyret, det må man gå ud fra stadig skal betales, da der jo skal momses - Alt i alt vil private ikke opleve nogen særlig besparelse, på varer som de selv importerer.
|
||
![]() |
||
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1026 |
|
In your dreams ... ![]() Frihandel vil kun sænke tolden en smule - og den er det mindste problem ved at købe varer som privat fra USA. Dansk moms på varen og transporten vil stadig skulle betales. EU og USA har i øvrigt før forsøgt at lande en frihandelsaftale, men det er hidtil mislykkedes hver gang. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |