|
Flytte router ovenpå |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Dajs ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Juni-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Juni-2013 kl. 18:32 |
Jeg har i dag min router stående i stueetagen - men alle computere er på overetagen.
Jeg vil af forskellige årsager gerne flytte min router ovenpå. Bl.a. også fordi den ikke længere kan være i dét rum, hvor den er nu. Lang og irrelevant historie :) Men - KAN jeg uden videre flytte den ved at lave et forlængerkabel fra stikket i væggen (hvor den er koblet på nu) - som jo er stikket, hvor hele forbindelsen komme ind i huset? Jeg skal jo i så fald have fundet et kabel med rj-11 i den ene ende og rj-45 i den anden...? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Et sådan kan man e.v.t. selv lave. http://en.wikipedia.org/wiki/RJ-11#RJ11
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Du kan gså bare forlænge dit eksisterende med ekstra patchkabel
http://www.avxperten.dk/adaptere/pc-adapter/rj-45-adapter.asp |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Jeg bliver aldrig gode venner med links fra iPad. Kopiér og sæt selv ind.
|
|
![]() |
|
Dajs ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Juni-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 6 |
Ok - hvad med sådan et her - kan det bruges? Redigeret af Dajs - 22-Juni-2013 kl. 20:05 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19800 |
Nej, hvis du vil overføre højfrekvente signaler som en internetforbindelse er, så hedder det parsnoet kabel over længere kabeltræk. Få det lavet med rigtigt telefonkabel og placer stik/skillefilter oppe på loftet ved de andre ting. Klaus Redigeret af KlausDM - 23-Juni-2013 kl. 14:11 |
|
![]() |
|
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
Om bag den eksisterende dåse, og kobl et nyt kabel ind over, og før det ovenpå i ny dåse. Det er vejen frem, skjult i væggen
|
|
![]() |
|
Det med at skjule i væggen er vel ikke afgørende? ;) Men point taken - for de råd der kommer herinde. Jeg kan dog fornemme, at man skal have mod på at gå i gang med værktøjet - havde nok nærmere håbet, at der var en mere simpel løsning for "lægmand"... |
|
![]() |
|
Dvs min router burde stå i et skabe i ved vejen.
Jeg tvivler stærkt på at en forlængelse på 5-10m rykker noget ved det i praksis. Mit telefonstik er da også forlænget ca. 10 m ind i stuen og det er modem sgu ret ligeglad med. |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Prøv da med den forlænger du linker til.
Jeg er sikker på at det kører uden problemer.
|
|
![]() |
|
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
Ja, hvis det er lige meget hvordan det ser ud så bare kabel ud af vinduet og op ad trappen og ned igen
![]() Redigeret af audiogon - 23-Juni-2013 kl. 17:12 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19800 |
Jeg vil aldrig spare pengene og købe et straight kabel, når nu et kabel med twisted pair er det der får alt til at virke fra centralen frem til skillefilter/modem.
Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |