recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sonos surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

sonos surround

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
marzy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-April-2007
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: sonos surround
    Sendt: 23-Juni-2013 kl. 20:05
Jeg har før hentet hjælp her - så nu prøver jeg igen. Jeg er helt pjattet med Sonos produkter og har for nyligt anskaffet mig en Sonos Playbar og 2 stk. Play: 3 højtælere. Dette sæt står nu i stuen og er koblet til min Samsung Tv via optisk kabel. Jeg oplever, at når jeg ser et ganske alm. tv program - så er lyden i surround højtællere meget underlig - den kommer lidt i bølger og er også forvrænget. Lyden fra Playbar er uden noget "snavs". Jeg har kigget alle indstillinger igennem og kan ikke finde noget, jeg kan skrue på. Det er faktisk så generende, at jeg slår surround fra, når jeg ser alm tv. og det er ligesom ikke meningen... Hjælp!
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2013 kl. 20:37
Hvis du ser en blu ray eller dvd med surround, er det så det samme resultat eller er lyden den samme?

Hvis den er det samme, kunne jeg forestille mig at det var forbindelsen mellem dine play 3 højtalere og din sound bar der var dårlig, hvordan foregår denne? 
MvH Daniel
Til top
marzy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2013 kl. 21:16
Jeg ser blu ray via PS3, der er forbundet med en HDMI kabel til TV. Lyden er fin i begge Play 3 højtalere.
Playbaren og højtalere kører trådløst via en Bridge, der er trådet til routeren.
Jeg har en Play 5 stående i alrummet, når jeg grupperer denne med Playbar + de Play 3 højtalere, er der hellere ingen grums på lyden fra højtalere.
Den lyd, jeg kan høre i baghøjtalere, når alm program ses, kan virke som om det kun er 1 spor fra programmet, der kan høres; hvis der eksempelvis vises en håndboldkamp, så høres kun  lyden fra tilskuere i baghøjtalere og lyden går op og ned..
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2013 kl. 21:26
Hvis TV programmet er i stereo, kan du ikke få brugbar/rigtig surround
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2013 kl. 21:27
Playbar laver jo pseudosurround ud af et to-kanals spor, hvilket minder om Dolby ProLogic II.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
marzy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2013 kl. 21:31
Til top
marzy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2013 kl. 21:32
Torben - oversætter du lige til et kvindesprog?? 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2013 kl. 21:46
Playbar vil prøve at lave surround ud af de fleste lydspor - også det du får fra en almindelig håndboldkamp. Det vil være mere eller mindre vellykket for den skal selv prøve at regne ud hvornår der kunne være noget i lydsporet, som kunne smides om til bagkanalerne. Derfor vil der også være passager uden lyd og så pludselig kommer publikums jublen om i bagkanalerne.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2013 kl. 21:48
Det han mener er at når du ser et tv program i STereo som de fleste er, så laver dit lyd system en "flask" lyd til dine baghøjtalere, denne falske lyd er så ringe at det vil forekomme som støj/grums. Derfor er du oftest bedre stillet ved at slå det fra
MvH Daniel
Til top
marzy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2013 kl. 22:04
mange tak de herrer! det var til at forstå!. Det med at slå surround fra/til manuelt virker lidt langhåret... Jeg bruger en Logitech multifjernbetjening til at tænde for alt og dette betyder, at jeg skal enten have fat i min pc, Ipad eller iPhone for at slutte surround til og så forsvinder brugevenligheden ved Sonos. Er der ikke et sted, hvor man kan skrue ned for "følsomheden" - så kun ren surround  går videre til baghøjtalere?

Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2013 kl. 22:26
Et vildt skud i tågen ville være at hvis du smider din dine enheder på direct eller nogen i den stil, så bliver der sendt surround ud i dit sonos anlæg hvis der er surround, og stereo hvis det er stereo. Jeg har desværre ikke selv prøvet at have sonos surround, kun 3 enheder forskelligt placeret i huset.
MvH Daniel
Til top
marzy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2013 kl. 22:34
Daniel - det lyder som en god plan, men  for mig har "direct" kun noget med "direct mail" at gøre Wink - kan du uddybe/oversætte til alm. tilgængeligt sprog?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu