recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ipad 4 solcellecover
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ipad 4 solcellecover

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ipad 4 solcellecover
    Sendt: 24-Juni-2013 kl. 23:24
Hej!

Jeg er ved at købe en ipad 4 - 128 GB cellular og kunne godt tænke mig et cover med indbygget solcellepanel da jeg tager en del på camping mv. uden strøm.

Jeg har set på Logitech keyboard solar folio, men så vidt jeg kan se virker den kun til ipad2 og ipad3.

Er der nogen der har kendskab til om den også virker til ipad4 eller alternativt kender et andet fabrikat der opfylder mit behov ?

Jeg vil ikke have separate solcelleopladere osv, det skal være integreret i coveret og meget gerne med keyboard som i ovenstående logitech model.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2013 kl. 23:30
Er det mig der ikke har fattet det korrekt.

Den ovenstående logitech solcellelader, oplader den kun tastaturet og ikke selve ipad'en ?
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2013 kl. 06:34
Det er fordi at ipad 4 har de nye små stik. Købe evt en adaptor så kan du sikkert bruge solcelle laderen.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2013 kl. 06:38
Har kikket på det logitech. Og det er kun keyboard der oplades.

Men der findes masser af solcelle opladere.

http://www.coolstuff.dk/Solcelle-oplader-Deluxe

Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2013 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Har kikket på det logitech. Og det er kun keyboard der oplades.

Men der findes masser af solcelle opladere.

http://www.coolstuff.dk/Solcelle-oplader-Deluxe

Den ser meget fornuftig ud. Er der nogen der har erfaring med hvor godt den virker i praksis ?
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2013 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Willads Willads skrev:

Den ser meget fornuftig ud. Er der nogen der har erfaring med hvor godt den virker i praksis ?

Har prøvet en, ganske vist lidt mindre, model end den hos coolstuff, det var i praksis ganske ubrugeligt - bevares den ladede, men det gik så umanerligt langsomt.

Ville til enhver tid hellere bruge de 600kr på en usb batteri lader, som man kan lade op hjemmefra og så tage med.

Her kan man læse om nogen af dem: http://thenextweb.com/gadgets/2013/03/18/the-absolute-best-usb-battery-pack-for-traveling-with-your-mobile-devices/ 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2013 kl. 12:22
normalt skal laderen til en ipad levere 10w så vidt jeg husker - det er derfor man ikke kan bruge sin iphone lader til dem. så mit bud var så absolut også en eller anden form for juicepack i stedet
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2013 kl. 12:33
Jeg har go' erfaring med en opladelig batteripack med godt med mAh - jeg har den nedenstående:

http://www.mytrendyphone.dk/shop/just-mobile-gum-107221p.html

Redigeret af huntiedk - 25-Juni-2013 kl. 12:35
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
bbrauner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Oktober-2012
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbrauner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2013 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

normalt skal laderen til en ipad levere 10w så vidt jeg husker - det er derfor man ikke kan bruge sin iphone lader til dem. så mit bud var så absolut også en eller anden form for juicepack i stedet

Har lige kigget på min og den er på 5.2*2.4=12.48 watt. 

Så skal man have et solpanel skal det vel gerne være det dobbelte :)

Redigeret af bbrauner - 25-Juni-2013 kl. 21:34
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2013 kl. 13:24
man kan godt lade en ipad med 5watt men kun ved slukket skærm
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2013 kl. 22:51
Jo men jeg camperer meget og i længere tid så jeg kan ikke nøjes med et batteri der kan klare en opladning eller 2. Så jeg er nød til at have nogle solceller.

Hvor får i watt antallet fra ? Den solcellelader jeg henviser til skriver 3,5 w solceller, men de lader jo bare batteriet op. Når batteriet er ladet og kan det vel godt smide mere end 5 watt ud selv om det selv er ladet op med mindre effekt eller er der noget jeg har misforstået ?
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2013 kl. 01:06
Det lyder som om du er ude efter en kombination af "juice-pack" & solceller, som kan oplade batteriet.
F.eks:
http://www.gamebits.dk/shop/search-1.html?keyword=SOLCELLEOPLADER
eller
http://www.gamebits.dk/shop/varta-solcelle-oplader-8510p.html

(Ingen aktier i biksen, første hit på google Smile)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu