|
Hjælp til drivere. |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Among ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 501 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Juni-2013 kl. 10:32 |
|
Jeg har geninstalleret Windows XP på en gammel bærbar af mærket VEGA. Jeg mangler tilsyneladende en del drivere førend den fungerer ordentligt. Bl.a. lyden er et problem, samt drivere til netkortet. Er der nogen der har nogle tips til hvordan jeg kommer videre? Hvor finder jeg de nødvendige drivere til en gammel VEGA-bærbar? Jeg har fundet et model-nummer der hedder MS-10342B, selvom jeg ikke lige ved om det hjælper noget?
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis du ikke kan finde driverne på Vegas hjemmeside (hvis en sådan eksisterer), kan du med garanti finde dem med programmet Driver Genius, men det kræver selvfølgelig at netkortet virker. Programmet er desværre ikke gratis.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Flmr77 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 249 |
|
Kan det passe at det er en Acer Vega ?, når man googler det, kan man bla. finde en halvgammel tråd på hol.dk med andre der også har haft problemer med at finde drivere. Et alternativ til programmer som Driver Genius, er at finde ud af specifikt hvilket hardware, du mangler drivere til og så finde den hardware specifikke driver.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
|
Er Vega ikke de bærbare mm-vision solgte for nogle år siden?
Måske de kan hjælpe med drivere. Sidste år fik jeg installeret Ubuntu på en Vega bærbar, og den kunne gå på nettet bagefter. Redigeret af Brixen - 26-Juni-2013 kl. 12:45 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
Modelnr MS-10342B er da vist en OEMmet MSI model. Det er ganske rigtigt en Vega maskine - men det er en maskine der er bygget af MSI - som jeg lige umiddelbart kan læse mig til så skulle den være med intel GMA 945 chipsæt?
måske kan den her side hjælpe? http://notebookdriversdownload.com/download-msi-ms-10342b-drivers-download/ |
||
![]() |
||
Among ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 501 |
|
Tak for jeres indlæg.
Jeg bed i det sure æbel og betalte for Driver Genius - lidt pebret pris, men resultatet var tilfredsstillende. Fandt hurtigt de nødvendige drivere. |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
|
Hvordan fik du Driver Genius til at virke når du ikke havde en driver til netkortet = manglende internetforbindelse?
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
|
Vega er en OEM MSI pc, har selv en af slagsen
|
||
![]() |
||
|
Jeg brugte min iPhone til internet via bluetooth. |
||
![]() |
||
Looklight ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
|
Er det denne laptop?
http://www.msi.com/product/nb/M662.html Redigeret af Looklight - 15-Juli-2013 kl. 13:25 |
||
Panasonic TH-42PZ85
Panasonic DMP-BD55 Kiss VR-588 Onkyo TX-SR706 PS3 m500Gb hdd Focal Sib XL 5.1 |
||
![]() |
||
|
Nej, det er det ikke. Den er af mærket VEGA.
|
||
![]() |
||
kokkeole ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
|
Jeg har brugt Slimdrivers flere gange, med gevinst.
Hilsen Ole
|
||
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |