|
Opgradering af mit stereoanlæg til surround... |
Besvar ![]() |
Side 123 11> |
Forfatter | |
comp13 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2013 Sted: København Status: Offline Point: 48 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Juni-2013 kl. 22:53 |
Jeg er ny her.
Sagen er den, at jeg overvejer at erstatte min gamle forstærker Harman Kardon HK 675 med en surround receiver, for at få bedre lyd igennem mine to gulvhøjttalere (B&W 603 S3). Mit anlæg består yderligere af følgende: Samsung UE46 ES7005 TV med HDMI Samsung combo (DVD/Videobånd) HDMI udgang Samsung DVD optager HDMI udgang Cambridge FM/Dab radio Pladespiller Hos min lokale HiFi pusher (HiFi-klubben) blev jeg rådet i formiddags at glemme alt om surround receiver i 4-6.000 klassen, fordi de ville ikke have spark nok til at få gang i mine højttalere. De anbefalede NAD til hhv. 9.000 og 16.000, og frarådede tilsvarende Denon og Cambridge receiver pga. lydens kvalitet og forstærkerens kraft. Under besøget i Hifi-klubben blev jeg overrasket over, hvordan Dali Ikon6 MK2 højttalere udkonkurrede godt 1.500 kr dyrere B&W højttalere CM8, da min medbragte DVD med KISS Symphony concert (surround lyd)blev spillet. Det korte af det lange - sal jeg ofre mange penge og få skiftet både forstærker og højttalere ud eller førstnævnte i første omgang? Er der andre alternativer mht. receiveren? |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tror de tjener godt på Nad
![]() |
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Du kunne jo overveje noget brugt. Jeg er til dels enig med din HIFI pusher, at en 4-6000kr forstærker hurtig kan komme til kort. Men hvis det nu var den pris du havde forventet, så kan du netop få en forstærker i 9-16000kr klassen til den de 4-6000kr, alt efter alder.
Ang. Ikon 6 vs CM8, var de så slået til samme forstærker? For så forstår jeg sådan set godt forskellen. CM8'erne har en langt varmere lyd, end Ikon 6. Og det er ikke sikkert at den forstærker han slog dem til, harmonerer særlig godt med forstærkerens lydprofil.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
Du har en rimelig god og solid stereoforstærker. Den vejer 10,7 kg, det samme gør en 6000 kroners Denon surroundforstærker, som skal kunne levere strøm til yderligere 3-5 forstærkerkanaler. Den vil aldrig kunne levere saft og kraft nok til dine strømhungrende B&W højttalere. Så længe du ikke vil køre surround, så gå efter en stereoforstærker med digital indgang. Klaus |
|
![]() |
|
comp13 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2013 Sted: København Status: Offline Point: 48 |
#1,
og......?? |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
Har du hørt en azur 651r
|
|
|
|
![]() |
|
Nagash,
Tak for dit input. Jo, begge højttalermærker var slået til samme receiver NAD T757V2. Forskellen var at høre betragteligt - DALI havde højere lydniveau med halv længde uden at lydbilledet var mudret, tværtimod, den var utrolig detaljeret og krystalklart, hvor B&W havde ikke samme detaljer og lydniveaut var lavere. Det var nok tydeligt at høre ved live koncerter. KlausDM, Tak for dit input. Det er ikke 6.000 kr receiver jeg fik anbefalet, men derimod 8.999 kr dyr én. Jeg vil også tilføje, at jeg bruger Argon's mini DAC til at transportere digitallyd fra mit TV til forstærkeren da Tv'et ikke har analog lydindgang. Da begge Samsung DVD optagere er forbundet med TV'et med HDMI kabel, får jeg udnyttet HDMI forbindelser bedre ved at investere i surround receiver? |
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
helljohn,
Har jeg virkelig brug for denne overflod af funktioner? |
|
![]() |
|
KLausDM,
Forstærkere med digitale indgange og HDMI er temmelig dyre - 10.000 kr og derover. |
|
![]() |
|
Måske ikke men de fleste recievere kommer med alle disse features idag men denne har en som kan bruges nemlig Audyssey MultEQ XT32 og her får du en 10 k reciever (2112 model) til 6800
![]() |
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
http://www.dba.dk/marantz-sr-8002-71-kanaler/id-1000590280/
Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 11> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |