recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wifi Remote spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wifi Remote spørgsmål

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Wifi Remote spørgsmål
    Sendt: 30-Juni-2013 kl. 12:36
Hejsan med-Recordere

Jeg er top-træt af min Logitech One....... Faktisk er jeg mest træt af at jeg i 2013 har mulighed for at vælge mellem IR og IR til at kontrollere mit setup. Ingen sikkerhed for modtagelse, ingen feedback og lang kommandotid er bare ikke mig. Derfor har jeg besluttet at jeg skal have en wifi remote.

Er der nogen herinde der har nogle erfaringer med dette. Jeg har i dag e HTPC der styrer min Onkyo receiver med rs232 og mit Sony EX500 med en IR transmitter. Dette sker via Eventghost på HTPC'en.

Min tanke var en form for tablet/mobil med touch hvor jeg kunne lave en custom remote til at styre Eventghost. I dag har jeg kørt lidt forsøg med en aflagt Desire S (android) der KAN hvad jeg ønsker og Android kunne være løsningen. Jeg kunne dog godt tænke mig at høre om IOS er bedre eller jeg skal kigge i en helt anden retning.

Mit krav til remoten er at den skal være "lækker", kunne "cradles" (opladning), styre Eventghost stabilt og være 100% konfigurerbar.

Nogen med erfaringer i den retning?

BS
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 12:57
Hvis du nu ser bort fra at den skal kunne cradles, så er Beo4 + Lintronic den løsning jeg har set der virker bedst.

Cradle er ikke nødvendigt, den løber ikke sådan lige tør for strøm.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 12:58
Kører den ikke også på IR?

Er der feedback?

BS
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 13:12
IR = ja
Feedback = nej - hvad vil du bruge det til?

Edit: Er det ikke bare en redeye du mangler?
https://thinkflood.com/products/redeye/

Klaus

Redigeret af KlausDM - 30-Juni-2013 kl. 13:17
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 13:20
OK. Jeg kan se min post kan misforstås, så jeg retter lidt i mine kravsspecifikationer :-)

WiFi: jeg gider ikke IR.
Feedback: eller 2 vejs kommunikation der skal bruges til at vise hvad der afspilles, aktuel sound-mode, skifte mellem betjænings interface osv, osv.
Lækker: fornuftig "feel" i daglig brug.
Cradle: Så den bliver lagt på plads+opladning
Styre Eventghost stabilt: giver sig selv.
100% konfigurerbar: fordi jeg er en nørd ;-)

Tak til dig Klaus for dit forslag, det falder bare igennem på for mange punkter. Jrg gider ikke kaste KR efter noget fra "i går" jeg vil have det der opfylder mine krav. Jeg spørger herinde da der >måske< er nogen der har samme/lignende ideer som jeg selv og har gjort sig nogle erfaringer jeg kan drage nytte af.

Mvh BS
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 17:30
Hvor lang tid holder en desire S hvis der er WiFi slået til konstant, for man husker vel ikke altid at ligge den til opladning. Jeg lavede engang et HiFi system for bunden hvor styrringen skulle være sådan nogle PDA fra HP, helt ny(, et fejlkøb på det offentlige it), fik ogås cover frem og tilbage imellem server og PDA, her stoppede min udvikling da den kun holdt strøm i maks 12 timer. Skrammel.

Redigeret af rasmuzzen - 30-Juni-2013 kl. 17:31
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Hvor lang tid holder en desire S hvis der er WiFi slået til konstant, for man husker vel ikke altid at ligge den til opladning. Jeg lavede engang et HiFi system for bunden hvor styrringen skulle være sådan nogle PDA fra HP, helt ny(, et fejlkøb på det offentlige it), fik ogås cover frem og tilbage imellem server og PDA, her stoppede min udvikling da den kun holdt strøm i maks 12 timer. Skrammel.
Altså min, og min kones Samsung Galaxy S3 har altid WiFi og Bluetooth slået til. Når vi kommer hjem smider vi dem i Samsungs Cradle. Det fungerer perfekt. Glemmer vi at smide dem i cradle, bliver vi mindet om det, når batteriet har et par timer tilbage 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 18:19
Desiren er KUN til de indledende forsøg. Hvis de er positive bliver den skiftet til en mere egnet enhed. Derfor denne tråd :-)

Mit spørgsmål går på hvilken enhed/system der et bedst og om der ER nogen der har prøvet øvelsen.

Mvh BS
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 18:40
Det vil sige en wifi betjening af din htpc, som kan "tale" med dit afspillerprogram og bruges med Eventghost.

Hmmmmmm, jeg melder lige pas i første ombæring....

Klaus
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 18:51
Netop Klaus. I bund og grund skal det bare kunne kommunikere med eventghost (begge veje) så tager EG sig af resten. Det kan Android devices. Jeg ønsker bare at høre om der er nogen der HAR opfundet "den dybe tallerken" så jeg kan blive ledt i den rigtige retning. Og så mangler jeg input til et fornuftigt stykke hardware til opgaven.

BS
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 19:06
Hvad med et andet design, hvor man nedgraderer TV-et og anlægget til blot at være en afspille-enhed...
(analog til som en printer virker)

Hele udvælgelsen af indhold sker via en tablet/mobil. Den kan køre diverse klienter m.v.
(HTPC optagelser sker på en server på lokal-nettet)

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/play-to#1TC=t1

Microsoft har en playto facilitet...
Om det slår igennem er spørgsmålet..

Det vil kunne anvendes fra en Windows 8 tablet/telefon...

Redigeret af avh - 30-Juni-2013 kl. 19:08
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 19:09
Men vil ikke kunne adoptere mit live TV. Det går måske i den retnin i fremtoden. Der mangler desværre lidt endnu. Apple har jo deres iPad - ATV løsning der gør netop dette :-)

BS
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu