|
"Smart TV" funktionalitet til min biograf |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
hedberg
Guld medlem Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-Juli-2013 kl. 11:06 |
Jeg har kigget på et utal af løsninger efterhånden og ikke fundet noget jeg var tilfreds med endnu.
Min udfordring er at jeg gerne vil have streaming tjenesterne ind i min biograf (Projektor) og finde en enhed der understøtter henholdsvis Netflix (nemt), ViaPlay (Her bliver det lidt sværere) og ikke mindst HBO Nordic (her går det helt galt). Hvis træerne voksede ind i himlen kunne den også klare DR.NU og MKV filer fra NAS evt. noget Plex noget. Jeg troede egentligt en ny Blu-ray afspiller fra Samsung kunne have klaret det, men det var nemmere sagt end gjort da jeg så forsøgte at undersøge det. Jeg har kun kunne finde en model som kunne HBO og den er udgået så vidt jeg kan se. Er der nogen der har gode forslag? Mvh,
|
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der findes en tabel her (et par sider nede)
Det tror jeg kan hjælpe dig en del
|
|
AndyK
Super bruger Oprettet: 05-Oktober-2006 Status: Offline Point: 324 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg havde samme fejlagtige opfattelse som dig. Jeg gjorde den fejl at tro at når Samsungs 2013-TV understøttede HBO Nordic så gjorde deres 2013-blurayafspillere det også - specielt fordi 2012 modellerne (eller måske kun en enkelt ifølge dig?) tilbød den funktionalitet. Jeg lavede ydermere den fejlt at spørge Samsungs support om det. De aner absolut intet - de kan ikke engang finde ud af om der er nogen 2013 bluray-afspillere, der kommer til at understøtte HBO.... ret uheldigt for HBO eftersom de jo har solgt deres sjæl til Samsung og mere eller givet dem ekslusivret til at tilbyde funktionaliteten i deres SmartTV platform. Jeg synes det er utilgiveligt at Elgiganten i deres specifikationer har bedre styr på hvilke modeller understøtter hvilke tjenester end Samsung selv (Samsung har absolut INGEN informatione om det på deres hjemmeside).
Den tabel er desværre meget lidt værd - den nævner intet om hvilke modeller, der rent faktisk understøtter de forskellige tjenester.
|
|
hedberg
Funktioner
Tak(0)
|
Spurgte HBO Nordic via Facebook og de fortalte at denne model skulle have HBO Nordic app'en:
Den er tilgængelig..
Redigeret af hedberg - 01-Juli-2013 kl. 14:03 |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Funktioner
Tak(0)
|
ES6000 har også. Den har jeg nemlig, og jeg har da hentet HBO Nordic app'en på den. Har dog ikke afprøvet endnu, da jeg ikke vil betale 129kr for at prøve.
Ang. DR NU, så findes der en uofficiel app til LG og Samsung. Men har dog ikke prøvet, da jeg har HTPC med XBMC, og der findes der jo et plugin til det.
|
|
AndyK
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan er performance i SmartHub på den model? Jeg har nemlig læst at 2012-modellerne er ret sløve, hvorfor jeg helst vil have en 2013-model.
|
|
B66129
Bruger Oprettet: 14-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 84 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg syntes at SmartHub funktionen er for langsom på et TV eller en BR afspiller i forhold til feks at tage løsningen via en tablet og så "skyde" det derfra til TVet eller BR afspilleren.
Åbner jeg NetFlix på TVet (UE46F6475) tager det godt 30sek-1 min min før jeg er i gang med en film. Åbner jeg det på en tablet (TAB2) og skyder det derfra op på TV via AnyNet tror jeg, tager det ca 10-15 sek. MKV og MP4 osv klarer en app på tablet/telefon osv som hedder MediaHouse Pro - Koster dog 27 kr men kan klare alt hvad jeg kaster efter den. Snakker gladeligt sammen med min nas (Zyxel NSA320) og den Tonky server jeg har kørende der. Kunne det være en løsning at tage en tablet og den vej få det over til en BR afspiller og så op på projektoren ? Redigeret af B66129 - 02-Juli-2013 kl. 12:03 |
|
hedberg
Funktioner
Tak(0)
|
Var vist lige optimistisk nok vedr. den Samsung BD6100 - Ordren er desværre blevet annulleret, da forhandleren ikke kan få den hjem alligevel. Resten af HBO's liste over BD afspillere er ligeledes "døde" eller andre typer apparater såsom recordere, anlæg og lign :-(
|
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
hedberg
Funktioner
Tak(0)
|
Der er mit TV umiddelbart en del hurtigere. Specielt det lille nye 32" jeg har købt til soveværelset er rimeligt kvikt.
Det er en mulighed med en tablet - ville dog gerne holde det meget simpelt og få enheder, så kæreste ikke går i panik over at skulle betjene det.
|
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
B66129
Bruger Oprettet: 14-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 84 |
Funktioner
Tak(0)
|
HBO Go virker vist også på en tablet :)
Min kæreste er ikke den skarpeste når det kommer til IT eller elektronik, men hun junglerer tabletten med MediaHouse, NetFlix, MBox osv som en dronning - de fleste apps kræver ikke mere en 1, max 3 tryk/klik før det spiller, ihvertfald på vores TV. Hun er blevet rigtig glad for MediaHouse, fordi den sætter filmene op på samme måde som feks XBMC med covers, beskrivelser osv og så er det hele bare et tryk væk og så fungerer det bare... :) |
|
AndyK
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg undskylder for at hijacke tråden.
Er AnyNet ikke udelukkende til at styre flere enheder med én fjenbetjening? Jeg troede i hvert fald at det Samsung bruger til at skyde ting over på ens TV/BD hedder Allshare (Cast), der vist har skiftet navn til Samsung Link. Kan man med Samsung Link/AnyNet/Allshare cast få afspilleren til at oprette direkte forbindelse til kildematerialet som jeg ved Airplay tilbyder (dog endnu ikke ifbm. HBO Nordic), eller er det kun skærmduplikering? Hvis afspilleren ikke kan oprette forbindelse direkte til kilden uden om tabletten er det ikke noget for mig - strømforbrug og kvalitet vil i givet fald ikke falde i min smag.
|
|
hedberg
Funktioner
Tak(0)
|
Du hijacker bare løs.. jo mere information jo bedre..
Kvalitet er også en prioritet for mig. Når man blæser billedet op på 120" så bliver dårlig encoding, båndbredde, fejl m.m. meget mere tydelige så det er meget relevant. |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |