|
Definer en værdi i Excel |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Juli-2013 kl. 09:07 |
Hej
Er her en der kan hjælpe med, at definerer en værdi til et bogstav i Excel. Jeg kunne godt tænke mig, at når jeg taster forx T i regnearket, så har T værdien 7,4 forx. Men hvordan tildeler jeg et bogstav en værdi ? Eller en bogstavs kombination en talværdi ? Håber i kan hjælpe, på forhånd tak, OG en god week-end til jer derude :) |
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nogen må rette mig, hvis jeg tager fejl.
Sidst jeg skulle bruge den funktion du søger, skulle man igang med at lave makroer. Excel understøtter så vidt jeg ved ikke, den algebrafunktion, som du søger. |
|
![]() |
|
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
OMG.... hmm, en skam, makroer er sgi da endnu svære :)
|
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Gav også selv op, og tastede værdierne
Alternativt kan du taste dem ind i fx A1 og så henvise tl A1 |
|
![]() |
|
SuperTau ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 30 |
Det kan du med funktionen lopslag
|
|
![]() |
|
OK Makroer er ikke så slemt endda, har bare et problem.
Hvad skal jeg tilføje en makro, HVIS den skal tage en værdi fra én bestemt celle. ? Det er så jeg kan skifte værdi i cellen i stedet for at rette i makroen. For eks. Skal jeg bruge værdien i celle P17 i en makro. Hmm svært at beskrive, håber jeg er tydelig nok :) |
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Du kan vel bruge noget af det jeg lavede for at lave noget auto-update af nogle figurer (altså, fastsætte aksegrænser og lign.)
ActiveSheet.ChartObjects("Chart 10").Activate ActiveChart.Axes(xlCategory).MinimumScale = Cells(2, 16).Value ActiveChart.Axes(xlCategory).MaximumScale = Cells(3, 16).Value ActiveSheet.ChartObjects("Chart 10").Activate ActiveChart.Axes(xlValue).Select ActiveSheet.ChartObjects("Chart 10").Activate ActiveChart.Axes(xlValue).MinimumScale = Cells(4, 16).Value ActiveChart.Axes(xlValue).MaximumScale = Cells(5, 16).Value |
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Cells(5, 16).Value er vel det som du skal bruge..
16 angiver P's talækvivalente (P er kolonne 16) 5 angiver række. Cells(17,16).Value vil da returnere værdien i celle P17.
|
|
![]() |
|
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 493 |
Letteste ville være at lave en kolonne mere hvor du laver en if funktion som ikke gør noget værdien er anderledes en t, og konverterer T til en værdi, eksempel:
XXX repræsenterer celle IF(XXX=t;"ønsket værdi"; XXX) |
|
![]() |
|
Det virker jo som en drøm, jeg takker mange gange :)
Ha en god weekend allesammen |
|
![]() |
|
zczc ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 398 |
- eller den nemme: Skriv værdien (f.eks. 7,04) i en vilkårlig celle. Tryk på Enter Flyt markøren til boksen Navn (den over celle A1). Skriv navnet (f.eks. T) Tryk på Enter |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Det er nok også nogenlunde den metode jeg ville have brugt. Trådstarter - hvilken metode endte du med at bruge?
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |