|
Bedste soundbar til 32" |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1700 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Juli-2013 kl. 06:42 |
|
Er der nogen her, der kan anbefale en soundbar til et 32" tv? Dvs. en, der er maks. 80 cm bred. Synes, at alle dem jeg kigger på er over 90 cm brede og det kan jeg ikke bruge til noget.
Ideelt set understøtter den også HDMI ARC, så man kan styre den via tv'ets fjernbetjening. Subwoofer står ikke så højt på listen, men skulle det være, så foretrækkes en trådløs af slagsen. Tilslutninger (HDMI etc) skal dog være på selve soundbaren. Takker mange gange på forhånd. |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40555 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Dit TV er for lille, har ikke set Soundbars til den størrelse TVer, du må finde andet alternativ, f.eks et 2.1 sæt som dem der bruges til PC.
|
||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Eller vænne sig til at soundbar,en stikker uden for TV
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40555 |
|
Ja, det gør min også, omkring 3 Cm på hver side.
|
||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
||
![]() |
||
Guyver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
|
Ellers er der Samsung HW-E551:
http://www.pricerunner.dk/pl/86-2802112/Hjemmebiograf/Samsung-HW-E551-Sammenlign-Priser Som kan adskille soundbaren i to dele. Hvis det skulle have interesse. Jeg tror dog den er udgået, så det er først til mølle. jeg har hørt den i en Elgiganten og blev positivt overrasket. Det var sat til et tv på den anden side af væggen og fik et chok da jeg gik forbi, fordi en film demo pludselig gik i gang haha, så jeg blev nysgerrig og begyndte at lytte til den. Mit eneste sammenligningsgrundlag inden for soundbarer er Yamaha Soundbar YAS101BL og det er ren dåselyd/makværk i forhold til, omend baren da er nogenlunde nydelig. Minus er at man vidst nok skal trække HDMI kabler til subwooferen. Men udover det, så er den vidst trådløs, hvis man da kan kalde den det. Redigeret af Guyver - 09-Juli-2013 kl. 16:21 |
||
![]() |
||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1700 |
|
Tak for jeres input.
Ved ikke om man kan sige at mit (egentlig min mor) tv er for lille eller om det ikke snarere er et spørgsmål om at producenterne kun fokuserer på produkter til større tv. Det er som om de har en ide om, at man egentlig ikke gider have ordentlig lyd medmindre man har et 42" tv eller større. Lidt bizart efter min mening. Soundbaren må ikke være bredere end ca. 80 cm. Det er simpelthen de fysiske rammer jeg kan arbejde med pga. stuen indretning. Blev ellers kortvarigt entusiatisk mht. HW-E551, men som Guyver skriver, så skal man tilslutte enhederne (BD player, HDD optager etc.) til subwooferen. Igen et uforståeligt valg, siden en subwoofer er noget man gemmer af vejen. Redigeret af azrael - 09-Juli-2013 kl. 21:10 |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
|
Et 32" tv er nærmest en stor monitor. Jeg forstår slet ikke, hvorfor folk køber så små tv som deres primære tv.
Klaus |
||
![]() |
||
|
Jeg forstår til gengæld ikke, hvorfor folk mener at skulle komme med ligegyldige indlæg. Som jeg tidligere gjorde opmærksom på, så er der kun plads til et 32". Derfor blev et 32" tv købt. |
||
|
||
![]() |
||
|
Man kan jo også gøre det, at lyden tages over sin Stereo/Surround reciver.
|
||
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
|
Problemet er at der sælges 25 (eller mere) 42" (og større), for hver gang der sælges et 32". Dermed er markedet for 32" soundbars uendeligt lille. Et helt andet aspekt er at en 32" soundbar vil ende ud med at have et forsvindende ringe stereoperspektiv i forhold til en bredere soundbar.
Klaus |
||
![]() |
||
|
Mange tak for jeres svar.
Min mor har desværre ingen surround receiver eller lignende i sin stue, og der er heller ikke plads.
Jeg er udmærket klar over, at der sælges flere større tv end dem i 32". Omvendt vil jeg dog også sige, at hvis man sælger 32" tv og det er almen kendt, at lyden på fladskærme er ringe, så burde man også tilbyde en soundbar i denne størrelse. Eller i det mindste blive ved med at tilbyde ældre modeller. Jeg har nemlig i min søgen fundet flere potentielt brugbare modeller fra så sent som sidste år, der nu er udgået. Jeg ved også godt, at stereoperspektivet lider under størrelsen (bredden), men vi kan vel blive enige om, at en soundbar (typisk) stadig giver bedre lyd end de højttalere, der er indbygget i tv'erne. |
||
|
||
![]() |
||
René M ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Vejle, DK Status: Offline Point: 248 |
|
Har Phillips ikke en af de små der? Mener at have set nogle pænt små nogle for nogle år siden. Så du skal nok på brugt markedet og undersøge nærmere.
|
||
Panasonic TX-P55VT50E
Panasonic TX-P37X20E Panasonic SC-HTB520 Panasonic DMR-BCT730EG 500GB Panasonic DMP-BD35 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |