recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit setup,min stue ? !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit setup,min stue ? !

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mit setup,min stue ? !
    Sendt: 10-Juli-2013 kl. 12:06
Synes det er interresant ,at tale om hvordan generelt ,vi er bange for at falde ud for det "normale" hvad angår vores ID. men gerne være lidt nytilførende (design Osv.). Vil bare ikke Kommentere negativt på enkelte personers opsæt (lyd stue indretning Osv.) derfor har jeg oprettet denne tråd hvis nogen skulle være interreseret i hvordan man skaber lidt egen identitet, uden at falde for meget uden for normen, ved dog ikke om det har nogen berettigelse.

Min egen personlige mening ,er at vi læner os op af et medieskabt idealbillede, og gerne vil tilføje vores eget personlige præg, men er ultra bange for at falde udenfor rammen, kan huske som barn jeg første gang blev ramt af det paradox, var med mit navn ,hvorfor hed jeg ikke noget "normalt" som de andre Bo eller Per, men ville ikke rigtigt af med mit eget ,da det også var let genkendeligt ved sin egenart.

For at finde det perfekte ,må man overgå en del monstre. 
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 12:26
Nu har jeg nu aldrig hæftet mig specielt meget omkring ID på de forskellige. Og hvad angår at falde uden for normen, det mener jeg nu heller ikke at jeg har været bange for, hvilket ofte har givet mig nogle høvl, som jeg som oftest kan læne mig tilbage og grine af, bortset fra i de tilfælde hvor nogen er direkte ondskabsfulde - her er jeg nok mere rystet over deres personlighed, deres egoisme, deres ønske om at hævde sig.
Jeg tror nu egentlig her på siden at jeg har min egen identitet. Nogen synes at jeg har knald i låget, og dem der kender mig, og dem er der en del af, tror jeg ser mig som en ret fredsommelig fyr.

Nu kender jeg dig jo ret godt - og derfor har jeg måske nok aldrig været forundretLOL

Jeg ved sq egentlig ikke om jeg har misforstået dit indlægEmbarrassed

Redigeret af Hother - 10-Juli-2013 kl. 12:30
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 12:44
Interessant diskussion, der er mere omfattende end som så. Vi prøver vel alle at skabe os en identitet ift arbejde, familie og venner. Og "man hyler lissom de ulve man er iblandt", eller oplever at livet er en lang vandring op ad bakke, sådan er det i DK, hvor Janteloven lever i bedste velgående.

Et modstykke er den voksende skare der via X-factor, Paradise, ol programmer prøver at markedsføre sig selv som noget unikt. For mig at se er det samme suppe der kommer ud af det.

DR2 har en serie i øjeblikket der sikkert tar fat om de spørgsmål, har ikke selv set dem endnu: "Meningen med livet - og andre småting"
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 12:56
Hehe ! Det har du ikke "helt" misforstået, det er var mest ,fordi jeg har svært ved at sige (uden at blive spurgt om min mening), at noget ligner lort eller er søvndyssende kedeligt, eller bare er udtryk for dårlig smag, når folk spørger/viser i en form som næsten er undskyldende eller usikker på om det nu lever op til en vis standart. Så i forhold til min egen dannelse, har jeg ikke uopfordret lyst, til at svare med pilen nedad, på et personligt personligt projekt, men kan godt forstå de ?'tegn der dukker op hvorfor folk vil have bekræftigelse på noget der ikke har et (nævneværdigt) personligt præg ,af mulig frygt for at det ikke er "godt" nok, eller mainstream nok.

Undskyld min tegnsætning ,txt smmansætning har gået i 7-8 forskellige skoler har stadig ikke lært det.Embarrassed

Redigeret af len61 - 10-Juli-2013 kl. 12:58
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Interessant diskussion, der er mere omfattende end som så. Vi prøver vel alle at skabe os en identitet ift arbejde, familie og venner. Og "man hyler lissom de ulve man er iblandt", eller oplever at livet er en lang vandring op ad bakke, sådan er det i DK, hvor Janteloven lever i bedste velgående.

Et modstykke er den voksende skare der via X-factor, Paradise, ol programmer prøver at markedsføre sig selv som noget unikt. For mig at se er det samme suppe der kommer ud af det.

DR2 har en serie i øjeblikket der sikkert tar fat om de spørgsmål, har ikke selv set dem endnu: "Meningen med livet - og andre småting"
Thumbs Up til det hele !
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 13:03
Ah, du tænker på nedsablingen af seneste hjemmebio fremvisning. Jamen her stikker Janteloven sit grimme fjæs frem, så folk nærmest går i selvsving over mgl personlig indretning. Give it a break, manden er lige flyttet ind.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 13:10

Ah, du tænker på nedsablingen af seneste hjemmebio fremvisning. Jamen her stikker Janteloven sit grimme fjæs frem, så folk nærmest går i selvsving over mgl personlig indretning. Give it a break, manden er lige flyttet ind.

Jeg synes heller ikke man skal nedsable nogen, men det er da mere konstruktivt at sige hvad man mener (hvilket så kan gøres på en pæn måde), end at sige "nej hvor er det bare dejligt at du har gjort det sådan". Der er ingen der nogensinde har fået gode idéer af at blive klappet på ryggen. Hvis man, som jeg læser trådstarters mening som (men det er lidt svært at gennemskue synes jeg), ønsker at have sin egen stil frem for at følge med flokken, så synes jeg bestemt man skal gøre dét - men så synes jeg bare også det er naivt at tro at flokken vil levere stående applaus.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 13:16

Hvor ser du Janteloven?

Der er da intet Jantelov i den anden tråd, men den er jo altid god at rive frem, ligeså med racismekortet, hvis man udtrykker sig kritisk.
Stikker man næsen frem, ja så kan der også komme negative svar. Den der flinkeskole, hvor man kun må sige noget når det er positivt, ja det holder bare ikke.

At der er mange som er vilde med den sterile stil, ja det er så okay med mig, men jeg synes det er synd, at så mange indretter sig så ensformigt. Vi laver et hvidt hjem og bryder det hele med en rød pude i sofaen, gisp hvor vovet.

Det jeg ofte savner er folk der tør bryde normen, kunne godt bruge flere tråde i stil med Aim's.

Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 13:31
Det er lige der jeg vil hen, Synes selv det var blottet for personlighed ,men min "dannelse" byder mig ikke at sige noget nedbrydende men noget at bygge videre på. Ved at spørge "hvad synes i"  fjerner man jo også store dele af det personlige præg ,som jo er ID. og ikke maintream/medløb (Big brother,Paradise Osv.). Og det var der jeg måske ved sådan en tråd her måske både for ,skueren og udstilleren, måske kunne bruge til noget (ventil eller diskussion). 

Redigeret af len61 - 10-Juli-2013 kl. 13:33
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 13:41
Den her tråd er fandme kryptisk.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 13:41
Jo, men lige meget hvem og hvad, så skal man sørme (i min verden - ved den er forældet), opføre sig venligt og ikke støde nogen. Man kan sagtens sige sin mening om dit og dat, uden at støde folk - og der er ingen grund til at støde folk.

jeg synes nu generelt at vi er ganske flinke til at spørge ind til forskellige ting som vi mener kan være forkert anbragt.

Om folk vil have en helt hvid stue, så er det da deres valg, og kan bestemt ikke støde mig.

Og alt andet lige, så kan vi altså ikke alle sammen indrette os som vi gerne vil, og det må vel også være acceptabelt.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 13:44

At han ikke er færdig med at indrette sig er jo en ærlig sag, men næsten alle de negative kommentarer kom jo inden dén oplysning kom frem. Det står der intet om i det oprindelige indlæg, her er det lagt op til frit skue, og så er det vel fair at folk reagerer på dét de ser. Det er vel det der er meningen med det hele.

Mit eget indlæg var ment som et konstruktivt svar på et konkret spørgsmål fra trådstarteren, at han ser anderledes på det er jo helt fint - det var vi jo ikke blevet klogere på uden at jeg sagde min mening. Men jeg mener det må være op til trådstarteren at sortere i de meninger der kommer, og trække det ud man kan bruge, ikke op til andre at gætte sig til hvad trådstarteren godt kunne tænke sig at høre. Naturligvis igen med det forbehold at det skal ske i en ordentlig tone.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu