recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke DVDér skal bruges?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilke DVDér skal bruges?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JECH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke DVDér skal bruges?
    Sendt: 03-September-2006 kl. 13:15

Jeg har netop anskaffet mig en Lumatron DVDR-105

Jeg har problemer med hvilke DVDér jeg skal anskaffe - så jeg håber der er nogen her der kan hjælpe.

Jeg har købt 5 stk. TDK DVD-RW(2) 4X speed 4,7 GB single sided, men Lumantronen siger "Fejl ved disk" når jeg sætter dem i.

Med maskinen fulgte en DVD+R 4,7 GB 120 minuter video - og den vil den gerne arbejde med. Der står ikke nogen yderligere specifikationer på skiven. Jeg vil nu engang helst bruge RW - hvad skal der stå på de skiver jeg skal købe?

Det er jo lidt dyrt at gå at eksperimentere med - og få købt noget maskinen ikke kan arbejde med. Instruktionsbogen er ikke til meget hjælp på dette område.

mvh

Jens

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 13:30
Check om din maskine kan optage DVD RW-, det kan godt tyde på at den ikke kan. eftersom der fulgte en + med.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 13:31

Hej og velkommen som ny bruger, jeg har selv sådan en Luma også.

Maskinen kan ikke brænde -R eller -RW skiver. Og heller ikke to-lags skiver.

Kun DVD+R og de genskrivbare DVD+RW.*

Og disse +skiver har altid dette mærke , som du også kan se på diskskuffen.

*Det fremgår også af papkassens påtryk og står faktisk i manualen side 50 under "understøttet optagemedie". 

I den hurtige startguide står der også følgende under "Grundlæggende optagelse":

"Sæt en DVD+RW eller en DVD+R i skuffen..."

Så det må du hellere gøre. Jeg bruger Verbatim Matt Silver. Virker fint i maskinen.

Redigeret af Carser - 03-September-2006 kl. 14:22
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
JECH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-September-2006
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 15:37

... så det vil altså sige at det hele går ud på at der skal stå +R eller +RW i stedet for -R eller -RW???

Det er da godt nok en snyder - når man ikke lige har det helt store begreb på det.

Nogen der ved hvad forskellen så er på om det er et (-) eller et (+)?

Hvis det er tilfældet, så må jeg jo se hvor jeg finder Verbatim Matt Silver.

Tusind tak for svaret.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 17:10

Velbekomme.

+ og - kan stort set det samme, læs evt. http://www.recordere.dk/faq/?f=26 og meget mere på http://www.gromit.dk/dvd/index.asp

Så køb DVD+R til optagelser, der ikke senere behøver at kunne slettes.

Jeg handler på http://it-netsupply.dk/shop/default.asp og der får du 25 skiver for 60,- + fragt, se http://it-netsupply.dk/shop/productinfo.asp?id=43500

Til optagelser, du senere vil kunne slette, bruger du DVD+RW.

De koster mere, men kan bruges masser af gange ligesom videobånd kan. Jeg køber disse: http://it-netsupply.dk/shop/productinfo.asp?id=43489

Verbatim er mærkevare og giver yderst sjældent problemer, som billigere diske tit gør. Dem, jeg køber er ikke til at printe på, jeg nummererer dem med en tusch og det går fint. Køb nogle andre (stadigvæk af +typen!!!), hvis du vil kunne printe på dem.

I Danmark er diskene bl.a. p.g.a. afgifter en del dyrere, selv når de på tilbud.

Redigeret af Carser - 03-September-2006 kl. 17:39
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 20:28

Hvis man kun vil købe en lille portion medier fra de udenlandske on-line butikker, så vil fragtprisen udgøre en forholdsvis stor del af den totale pris. De fleste butikker i Tyskland og Sverige tager 60 Kr for forsendelse af varer i 1 - 5 kg klassen, men der er forskel på hvad det koster for pakker under 1 kg.

Her er de nuværende fragtpriser for små pakker, hvis nogen er interesseret:

IT-NetSupply: 44 Kr for op til 500g

BurnaLot: 44 Kr for op til 1kg

WeSellCD: 29 Kr for op til 500g

Mediecentralen: 29 Kr for op til 500g

En 25 styks "cakebox" vejer 500g og en 50 styks vejer 1000g.

10 styks medier i "jewelcase" vejer 1000g, 5 styks medier i jewelcase vejer 500g, 1 styk media i jewelcase vejer 100g.

Værd at vide, hvis man køber medier i små portioner.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu