|
Ældre jamo højtalere - hvilken forstærker? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
babamac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Herlev, Danmark Status: Offline Point: 259 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Juli-2013 kl. 22:48 |
||
Har fået et helt sæt Jamo højtalere gennem jobbet som består af flg:
1xJamo Sub 200 1xJamo A 10C center 2xJamo A 102 2xJamo A 10S Så vidt jeg kan se er de 5 små højtalere fra et andet sæt, og Sub'en er vist oprindeligt kommet med et 2.1 sæt og har derfor kun udgange til 2 satelitter. Kan jeg på nogen måde benytte dem alle samtidig, fx ved at købe en billig surroundforstærker, eller er der mere fornuft i simpelthen at smide 2 af satelitterne til Sub'en og køre 2.1? Må indrømme jeg er sindssygt noob i hifi-verdenen og derfor kan det godt ske at mit spørgsmål kan virke dumt på nogen af jer audiofile :) |
|||
![]() |
|||
babamac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Herlev, Danmark Status: Offline Point: 259 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ser ud til at satelitter+center er fra sådan et sæt her:
www.av-connection.dk/?PGr=2401 Og sub specs er her: www.jamo.com/speaker-types/subwoofers/?sku=SUB200 Hvis jeg ikke helt har misforstået det hele, så kan jeg ikke smide en aktiv sub til en forstærker da den har sin egen indbygget? |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40555 |
||
De indstilles til Small, det er jo SW der skal håndtere LF. Cut Off på SW stilles til 80 Hz. Styrken stilles på halv.
Redigeret af Radiomanden - 12-Juli-2013 kl. 09:37 |
|||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
||
At sætte Cut off til 80 hz på subben ser jeg som et dårligt råd. Den skal bare skrues så højt op som muligt og så skal fotstærkeren nok klare det....
Klaus |
|||
![]() |
|||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
||
Jeg ville nu også gå lidt højere op end 80hz.
Tror der vil komme et hul ellers.
Desuden vil jeg bruge forstærkeren til at dele frekvensen.
Så skal subben naturligvis stå så højt som muligt.
Med hensyn til forstærker:
Redigeret af Mufti - 12-Juli-2013 kl. 13:11 |
|||
![]() |
|||
||
Sorry, men noget af det er jeg simpelthen nødt til at have skåret ud i pap.. Forbinder jeg subben til forstærkeren(sub har 2 phono indgange der hedder line in), så skal jeg kun forbinde til L-kanalen? Indstilles til small? Giver det først mening når man sidder med forstærkeren? Og hvad er LF som sub'en håndterer? Resten giver fint mening :)
|
|||
![]() |
|||
||
Ok, jeg må lige prøve mig frem hvis jeg får fat i en forstærker :) |
|||
![]() |
|||
||
[QUOTE=Mufti]Jeg ville nu også gå lidt højere op end 80hz.
Tror der vil komme et hul ellers.
Desuden vil jeg bruge forstærkeren til at dele frekvensen.
Så skal subben naturligvis stå så højt som muligt.
Med hensyn til forstærker:
Tak for tippet Mufti, den vil jeg lige kigge nærmere på, havde godt nok håbet at kunne klare mig for et symbolsk beløb med en brugt, men den har jo nogle(på papiret)fine funktioner :)
|
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
||
Du kan få en brugt receiver uden HDMI for små penge. Redigeret af Brixen - 12-Juli-2013 kl. 15:42 |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
||
Nogen tips til hvad man skal holde øje efter? Er som sagt komplet noob i det her regi, og aner derfor ikke hvad jeg skal gå efter. Så kan jeg lige tænke over hvorvidt jeg har brug for hdmi, men tænker at det alt andet lige er et nemmere setup mht. Bluray, tv osv :) |
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
||
Ja, det er lettere med HDMI. De ældre receivere kan heller ikke dekode de nye lydformater, der er på blu-ray. Fx DTS HD Master Audio. Den Pioneer der blev linket til er billig. Normalprisen er omkring 2500.
|
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40555 |
||
Det er selvfølgelig mere enkelt med HDMI, færre forbindelser, HD lyd, og ARC.(Kræver at TV har det).
|
|||
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |