recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha RXV-673BL Vs Pioneer VSX-922
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha RXV-673BL Vs Pioneer VSX-922

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yamaha RXV-673BL Vs Pioneer VSX-922
    Sendt: 04-Juli-2013 kl. 22:03
Går om planer om at udskifte min Sony STR-DA24ES/S Fra 2009 .
En Forstærker som jeg er meget glad for med en Yamaha RXV-673BL som lige Pt. kan fås til en fair pris af 2222 kr.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarkere/RXV673BL/yamaha-7-1-surround-receiver-rxv-673-sort

Grunden skyldes at jeg er ved at opdatere mit udstyr . Jeg har lige købt en Samsung Bd-8300N 3 D optager og sidste År et 3 d fladskærm og da min nye Bluray ikke har 2 Hdmi udgange som er nødvendig for at jeg kan få Hd Master Og Dolby True lyd med når jeg ser 3 D film da Sony en ikke har 3 D gennemgang .

Jeg har en Ganske udmærket Panasonic BDT-310EG med 2 Hdmi som jeg købte sidste sommer men er træt af at have 2 Bluray tilsluttet mit anlæg .

Mit spørgsmål er så hvor meget bedre er Yamaha RXV-673BL som jo har fået gode anmeldelser end min nuværende Sony STR-DA24ES/S som jo også er en af de bedre forstærkere med nogle år på bagen .

Problemet med Sony er også at hvis jeg skal se et optaget program på Samsungen skal lyden jo køre igennem forstærkeren hvilket jeg Med at udskifte til Yamaha en kan undgå dette da videosignalet kan køre igennem forstærkeren uden at den tændes ? Er det ikke rigtigt ? . Da den jo har HDMI 3D Pass-through .

Håber i kan hjælpe mig lidt .

Redigeret af janbau - 12-Juli-2013 kl. 20:46
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2013 kl. 09:17
Slet ingen som kan sige lidt om at opgradering til en ny Yamaha RXV-673BL i forhold til min Sony STR-DA24ES/S hvis vi ser på Lydsiden .

Jeg vil som udgangspunkt kun opgradere p.g.a. at jeg mangler HDMI 3D Pass-through på Sony
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2013 kl. 20:43
Så er Yamaha RXV-673 købt og på prøve ( 14 Dages returret ) Sony STR-DA24ES er på prøve hos svigersøn . Han har en Sony 7,1 af de mindre serier og har hele tiden synes at min Es bare lød super , og det gør den også det er en kanon forstærker som jeg har været rigtig glad for .

Jeg har skam haft Pioneer 7.1 receiver VSX-922 i tankerene også og havde egentlig tænkt mig at spørge jer til råds om hvilken i ville vælge da den kan købes til ca. 2300 kr. som Yamaha RXV-673 kan .

De har begge vundet priser og jeg har da også læst en del anmeldelser af dem begge .

Men nu kommer spørgsmålet Hvilken ville du vælge af de 2 .

1. Yamaha RXV-673
2. Pioneer VSX-922

Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 11:15
Lytter lige med her, da jeg også til min bio i kælderen søger noget lignende.
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 14:18
Hej nu har jeg fået prøvet min nye Yamaha RXV-673 og hørt noget Hd master musik , Jeg har en Bluray med Crossroads Erik Clapton Guitar Festival som er fed bluss musik og det lyder rigtig godt skulle jeg hilse og sige .
Den kan helt sikkert spille meget kraftigt og god til at adskille de forskellige indstumenter fra hinanden med fed bas .

Skal du have en Yamaha RXV-673BL så er det ikke sikkert at du kan få den til 2222 kr. i næste uge .
Da den ikke er at finde i Elgigantens tilbudsavis i næste uge .

Men den kan bestilles stadig men måske ikke fra mandag .
http://www.elgiganten.dk/catalog/tv-radio/dk_forsterkere/forstarkere

En skam at der ikke er nogle som kan komme med noget om disse av forstærkere da de begge er i den bedre klasse hos de 2 mærker .

De nye modeller koster ca 4000 4500 kr af disse .
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 21:25
Jeg er selv stor tilhænger af Yamaha. Jeg har selv storebroderen fra 2011, som hedder RX-V771.
Nu har du så allerede købt den, så jeg behøver vel næsten ikke at anbefale den.
Men du spørger til, om man kan sende lyden igennem uden forstærkeren er tændt. Det kan man godt. Du skal ind i menuen på forstærkeren og vælge HDMI passthrough mener jeg.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu