recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE kun på tv udgang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE kun på tv udgang

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ThoMar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-April-2006
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE kun på tv udgang
    Sendt: 03-September-2006 kl. 19:54
Da jeg både har tilsluttet en monitor samt mit fjernsyn til min MCE, kunne jeg godt tænke mig at MCE programmet kun bliv vist på fjernsynet og på monitoren skulle jeg så bare have den alm. desktop.
Så kunne jeg nemlig sidde og arbejde samtidig med at børnene så film.
Jeg har en Dell Dimension 9150 med Nvidia GeForce 7300 LE grafikkort.
Er der nogen som ved om dette er muligt.?
Mvh Thomas
Mvh
ThoMar
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 22:18

Det kan sagtens lade sig gøre at få skærmbilledet over, men hver gang børnene bruger fjernbetjeningen 'stjæler' de fokus fra det program, som du sidder og arbejder i. Når du så bruger musen for at få fokus tilbage, så kommer der betjenings-menuer frem på børnenes skærm.

Men MCE husker, på hvilken skærm den blev vist sidst.

Jeg kørte med det setup i en periode, men hver gang jeg 'googlede' efter et eller andet, så stoppede afspilningen et sekund, hvilket min hustru blev godt træt af i det lange løb, så nu har vi en dedikeret HTPC (som godtnok kører DVBViewer, men det er en helt anden historie ;-)

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Tracebuzta Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 23:41

Jeg har et andet spørgsmål

Jeg har et 40" LCD i stuen, og et 17"  LCD i køkkenet.

Kan det gøres således at de begge kører MCE på samme tid? altså kan grafikkortet (Radeon x1300) levere 2 forskellige opløsninger på henholdsvis DVI og VGA ?

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2006 kl. 08:39

Nu kender jeg ikke dit grafikkort, men på et nvidia kort vil det ikke kunne lade sig gøre, med mindre du kører med samme opløsning.

For at kunne vise MCE skærmbilledet på begge skærme skal det samme skærmbillede 'klones' og det kan man kun med samme opløsning (på et nvidia kort).

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu