|
Center højtaler knaser |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tebbe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-April-2009 Sted: Søborg Status: Offline Point: 82 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juli-2013 kl. 12:47 |
Har brug for lidt hjælp, da min viden er begrænset omkring dette.
Jeg købte for ca 3år siden et System Audio set inde hos KT radio. Det er et af de mindre systemer, men nu her 3år senere syntes jeg min centerhøjtaler knaser ved højere lyd niveauer. Jeg har et par gange været ovre og sikre mig at ledningen sidder ordenligt i, og syntes også det kommer og går. Så nu er jeg i tvivl om hvor problemet kan ligge. Er det dårlig højtaler kabel (Jeg har nok det billigste), er det defekt, er det selve højtaleren eller noget helt fjerde? Jeg er ret fortvivlet omkring dette, og håber på der er nogen der kan pege mig i den rigtige retning. På forhånd tak :) Brian
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv at sætte center til en af frontkanalerne. Knaser den stadig, er det højttaleren der er defekt. Knaser den ikke, er det centerkanalen på recieveren der er defekt.
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Som jeg ser det er der typisk to muligheder:
Håber at det er min første antagelse
![]() |
|
![]() |
|
dpdk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Maj-2013 Status: Offline Point: 150 |
Hvis du har registreret dig hos System Audio har du 7 års garanti på højttaleren. Det har KT sikkert glemt at fortælle dig at du skulle gøre, men du kan da prøve at kontakte SA og høre om ikke de er villige til at reparere den alligevel. http://www.system-audio.com/_da-DK/kundeservice/7_aars_fabriksgaranti |
|
![]() |
|
Tebbe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-April-2009 Sted: Søborg Status: Offline Point: 82 |
Hvor meget vinder man på dyrer højtaler kabel, når man i forvejen ikke har det dyreste system?
|
|
![]() |
|
dpdk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Maj-2013 Status: Offline Point: 150 |
Det er nok en god ide at finde ud af hvad der er galt inden du begynder at "opgradere" i blinde. Forskellen mellem et dyrt og et billigt kabel er IMO alene prisen og udseendet. - Spild af penge.
Redigeret af dpdk - 15-Juli-2013 kl. 13:16 |
|
![]() |
|
Det vidste jeg intet om nej, tak for heads up....om ikke andet går jeg til KT....det burde de sku sige til én.
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
I sidste ende vil jeg kun anbefale dyrere højtalerkabler til de lidt "Bedre" setup, ellers kan du muligvis ikke høre forskel - og måske kan du ikke høre forskel alligevel. Det der er det overordnede væsentlige er egentlig kvadratet (tykkelsen) af dine kabler, typisk er minimum 2.5 kvadrat.
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |