|
Spørgsmål til Oppo BluRay ejere |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juli-2013 kl. 10:34 |
Oppo Bluray afspillerne er i div. medier rost bla. for deres lyd ved stereobrug, ofte pga. deres fine annalog udgang.
Det har fået mig til at tænke på hvad udstyr bruger i Oppo'ejere dem sammen med - Bruger i det annalogsignal ? Mht. min egen processor (Onkyo Pr-SC5509) kan jeg ikke se det skulle være nogen fordel da volumenkontrol og alt andet i den er digitalt, så det vil bare blive D/A - A/D - D/A og det pynter vist ikke på noget ![]() Hvis jeg derimod tilslutter den med HDMI er den jo reduseret til løbeværk - og pengene for den fine annalogdel spilt ![]() Indlægget er ikke tænkt som en diskution om hvorvidt Oppo er en god afspiller eller ej, tanken er om der er så mange af jer der har annalog surroundgrej - eller er der fordele jeg har misset, så jeg burde ønske mig en ![]() Mvh E100
|
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Købte oppo fordi det er solidt kram og den har "x-factor".. Køre den udelukkende på hdmi - endut.
|
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
I starten brugte jeg analogdelen i Oppo fordi min receiver havde analog 7.1 indgang, men var for gammel til HD lydformater. Nu bruger jeg HDMI.
Oppo blev primært købt fordi den er den bedste til at opskalere dvd-film. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Jeg vil mene at du skal op i Oppo´s topmodeller (95 og 105) før at deres analoge signal er rigtigt fornuftige.
Kan bare have det lidt svært med tanken om at konvertere digitale signaler til analoge signaler (BD/DVD/CD). Jeg kører derfor alene via HDMI
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Tror heller ikke du vinder noget i lydkvalitet ved at tilslutte Oppo analogt. Købte selv en Pio LX91, som har udsøgte analoge kredsløb. Men det viste sig at hdmi afspilning af CD lød bedst. Kvaliteten kom dog aldrig på højde med en dedikeret CD afspiller, som jeg anvender nu med analog tilslutning.
Konklusionen må være at en BD afspiller er til BD og DVD, især til det sidste skulle Oppo være suveren. Til CD skiver er en dedikeret CD afspiller at foretrække. |
|
![]() |
|
jugglerq ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-September-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 696 |
Jeg bruger min OPPO BDP-103EU som cd afspiller, jeg var lidt bange for at den ikke gjorde det godt nok
men den lyder fortrinligt, jeg bruger den over både over HDMI & Annalogt,
![]() Redigeret af jugglerq - 15-Juli-2013 kl. 11:44 |
|
![]() |
|
thxtex ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 329 |
Har en OPPO BDP-105EU. Har blot koblet en gammel Rotel RB-980 stereo og en RB-985 5-kanal effektforstærker til den og bruger OPPO'ens analoge udgange.
Redigeret af thxtex - 15-Juli-2013 kl. 12:04 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12463 |
Den er bedst til at de-interlace. Min scaler er bedre til at opskalere ![]() |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12463 |
Det skal alt sammen laves analogt på et tidspunkt. |
|
![]() |
|
Men hvis man nu kun har råd til, eller kun vil have én ting stående, så kan man nok gøre det væsentligt dårligere end f.eks. en Oppo BDP-95 ![]() Den er uden tvivl bedre end en billig dedikeret cd-afspiller. Jeg forstår så ikke, hvorfor flere ikke får gang i noget rigtig god lokal streaming, i stedet for at bruge mange penge på at få lov til at skifte cd hele tiden... |
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6413 |
Da jeg var en purk, skulle vinylen da vendes i tide og utide
Se, det var tider ![]() |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 761 |
Har en Oppo 95 der er tilsluttet min receiver via hdmi til film .
Til stereo har jeg koblet den til min stereo forstærker via xlr og det spiller super godt.
Det er dog sjældent jeg bruger det da jeg heller vil streame mit musik det er nemmere og lyden er lige så god som ved cd afspilning.
Nu kan jeg se du har effekter til alle dine kanaler. Det kunne da være oplagt og prøve med en Oppo 105 og så køre uden din processer.
Har selv prøvet og lydmæssigt spillede det ret godt. Og så er det et dejligt simpelt setup. Redigeret af jan203 - 15-Juli-2013 kl. 14:02 |
|
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |