recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til Oppo BluRay ejere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål til Oppo BluRay ejere

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål til Oppo BluRay ejere
    Sendt: 15-Juli-2013 kl. 10:34
Oppo Bluray afspillerne er i div. medier rost bla. for deres lyd ved stereobrug, ofte pga. deres fine annalog udgang.

Det har fået mig til at tænke på hvad udstyr bruger i Oppo'ejere dem sammen med - Bruger i det annalogsignal ?

Mht. min egen processor (Onkyo Pr-SC5509) kan jeg ikke se det skulle være nogen fordel da volumenkontrol og alt andet i den er digitalt, så det vil bare blive D/A - A/D - D/A og det pynter vist ikke på noget Ermm
Hvis jeg derimod tilslutter den med HDMI er den jo reduseret til løbeværk - og pengene for den fine annalogdel spilt Stern Smile

Indlægget er ikke tænkt som en diskution om hvorvidt Oppo er en god afspiller eller ej, tanken er om der er så mange af jer der har annalog surroundgrej - eller er der fordele jeg har misset, så jeg burde ønske mig en Hug

Mvh E100
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 10:44
Købte oppo fordi det er solidt kram og den har "x-factor".. Køre den udelukkende på hdmi - endut.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 10:48
I starten brugte jeg analogdelen i Oppo fordi min receiver havde analog 7.1 indgang, men var for gammel til HD lydformater. Nu bruger jeg HDMI.
Oppo blev primært købt fordi den er den bedste til at opskalere dvd-film.

Venlig hilsen
KB
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 10:54
Jeg vil mene at du skal op i Oppo´s topmodeller (95 og 105) før at deres analoge signal er rigtigt fornuftige.

Kan bare have det lidt svært med tanken om at konvertere digitale signaler til analoge signaler (BD/DVD/CD).

Jeg kører derfor alene via HDMI Smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 10:56
Tror heller ikke du vinder noget i lydkvalitet ved at tilslutte Oppo analogt. Købte selv en Pio LX91, som har udsøgte analoge kredsløb. Men det viste sig at hdmi afspilning af CD lød bedst. Kvaliteten kom dog aldrig på højde med en dedikeret CD afspiller, som jeg anvender nu med analog tilslutning.

Konklusionen må være at en BD afspiller er til BD og DVD, især til det sidste skulle Oppo være suveren. Til CD skiver er en dedikeret CD afspiller at foretrække.
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 11:44
Jeg bruger min OPPO BDP-103EU som cd afspiller, jeg var lidt bange for at den ikke gjorde det godt nok
men den lyder fortrinligt, jeg bruger den over både over HDMI & Annalogt, Thumbs Up

Redigeret af jugglerq - 15-Juli-2013 kl. 11:44
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 12:03
Har en OPPO BDP-105EU. Har blot koblet en gammel Rotel RB-980 stereo og en RB-985 5-kanal effektforstærker til den og bruger OPPO'ens analoge udgange.

Redigeret af thxtex - 15-Juli-2013 kl. 12:04
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oppo blev primært købt fordi den er den bedste til at opskalere dvd-film.

Den er bedst til at de-interlace. Min scaler er bedre til at opskalere
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Kan bare have det lidt svært med tanken om at konvertere digitale signaler til analoge signaler (BD/DVD/CD).

Det skal alt sammen laves analogt på et tidspunkt.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Konklusionen må være at en BD afspiller er til BD og DVD, især til det sidste skulle Oppo være suveren. Til CD skiver er en dedikeret CD afspiller at foretrække.

Men hvis man nu kun har råd til, eller kun vil have én ting stående, så kan man nok gøre det væsentligt dårligere end f.eks. en Oppo BDP-95

Den er uden tvivl bedre end en billig dedikeret cd-afspiller. Jeg forstår så ikke, hvorfor flere ikke får gang i noget rigtig god lokal streaming, i stedet for at bruge mange penge på at få lov til at skifte cd hele tiden...
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 13:35
Da jeg var en purk, skulle vinylen da vendes i tide og utide
Se, det var tider
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 13:55
Har en Oppo 95 der er tilsluttet min receiver via hdmi til film .
Til stereo har jeg koblet den til min stereo forstærker via xlr og det spiller super godt.
Det er dog sjældent jeg bruger det da jeg heller vil streame mit musik det er nemmere og lyden er lige så god som ved cd afspilning.

Nu kan jeg se du har effekter til alle dine kanaler. Det kunne da være oplagt og prøve med en Oppo 105 og så køre uden din processer.
Har selv prøvet og lydmæssigt spillede det ret godt. Og så er det et dejligt simpelt setup.

Redigeret af jan203 - 15-Juli-2013 kl. 14:02
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu