|
Gendannelse af Windows XP harddisk |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mrmox ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Juli-2013 kl. 00:34 |
Hejsa !
Jeg arbejder i øjeblikket på at få gendannet min Windows XP harddisk. Forløbet er som følger: 1) Windows XP starter ikke mere op fra disken (HD1) 2) HD1 flyttes over på en anden Windows XP PC som slave. 3) Her kan HD1 dog ikke læses af Windows. 4) Bruger "Active File Recovery" til at læse og gemme alle filer fra HD1 på en anden disk, HD2. 5) Reformatterer HD1 og kopierer alt fra HD2 tilbage på HD1. 6) Sætter HD1 tilbage i den oprindelige PC. 7) Prøver at boote fra HD1 uden held. 8) Kører Windows Recovery (WR) (fra Windows XP installations CD'en). 9) Kører bootcfg, fixmbr, fixboot under WR - stadig uden held. 10) Sætter den nye, anvendte partition på HD1 til "Active" vha PartitionMagic (det glemte jeg i første omgang). Stadig uden held - skærmen forbliver sort. Det skal siges til punkt 4), at ALT tilsyneladende er kommet med over på HD2. Det passer godt med, at der efterfølgende kun viser sig at være sølle 16kB på HD1, som er BAD. Så hvad har jeg mon glemt ? Jeg er gået lidt sur i det - måske er det noget med primary/logical partition, der driller. mvh |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sikker på den gamle harddisk ikke er ved at være helt død og trænger til en udskiftning?
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
mrmox ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er jeg sikker på - harddisken er kun et par år gammel. Formattering, disk-check og tilbageførsel af data gik som antydet uden problemer. Det er "kun" i opstarten BIOS->BOOT->WINDOWS, at det hikker. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |