recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fejl 0xc00000e9
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fejl 0xc00000e9

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fejl 0xc00000e9
    Sendt: 21-Juli-2013 kl. 08:44
Hej
min Toshiba satellite var linge om at lukke og jeg menet den nok skulle formaters en gang.
alt gik som det skulle til den skulle genstarte hvor den så kommer med fejl  0xc00000e9
jeg har så prøvet flere gange at køre startup repair men den kommer med fejlen
jeg har ikke nogle backup dvd så hvad har jeg af muligheder?
mvh
Mvh
Svsommer
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 09:55

Der står noget om det her: http://0xc00000e9.org/
Der er også noget her under Spywarefri forum. http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/84273/
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der står noget om det her: http://0xc00000e9.org/
Der er også noget her under Spywarefri forum. http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/84273/
Hej Radiom.
vil jeg så have mulighed for at rede win 7 disk så jeg ikke skal ud og købe en ny?
mvh
Mvh
Svsommer
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Hej
min Toshiba satellite var linge om at lukke og jeg menet den nok skulle formaters en gang.
alt gik som det skulle til den skulle genstarte hvor den så kommer med fejl  0xc00000e9
mvh
Hvis du prøver at Google fejlkoden kommer der masser af hits.

Generelt er det en BIOS I/O fejl, som kan skyldes mange forskellige ting. 
Det kan både være fejl i registrerings database, defekte USB enheder eller harddisk.

Hvordan har du formatteret, hvis du ikke har backup DVD, fra restore partition eller?

Hvis det er en delvis defekt harddisk, kan du måske lave en clone af restore partition over på ny harddisk med passende værktøj. Big smile
Ellers må du fremskaffe en installations DVD, låne af en ven eller købe fra Toshiba.
License nøglekode står vel på label under maskine?

Mvh. JørgenT 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Hej
mvh
Hvis du prøver at Google fejlkoden kommer der masser af hits.

Generelt er det en BIOS I/O fejl, som kan skyldes mange forskellige ting. 
Det kan både være fejl i registrerings database, defekte USB enheder eller harddisk.

Hvordan har du formatteret, hvis du ikke har backup DVD, fra restore partition eller?

Hvis det er en delvis defekt harddisk, kan du måske lave en clone af restore partition over på ny harddisk med passende værktøj. Big smile
Ellers må du fremskaffe en installations DVD, låne af en ven eller købe fra Toshiba.
License nøglekode står vel på label under maskine?

Mvh. JørgenT 
ja jørgen jeg har google og tror det er hd fejl
og ja jeg har kørt den fra restore partition
jeg kan se alle mine file og drev med puppy.
har jeg så nogle mulighed for at lave en restore disk kun med win7?
Mvh
Svsommer
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 13:24

ja jørgen jeg har google og tror det er hd fejl
og ja jeg har kørt den fra restore partition
jeg kan se alle mine file og drev med puppy.
har jeg så nogle mulighed for at lave en restore disk kun med win7?
Jeg har en Zolid dobbelt SATA -> USB docking station, købt i Aldi for længe siden.
Den kan lave en "stand alone" HDD clone A -> B, hvor B skal være samme størrelse eller større.

Om det kan lade sige gøre hvis der er fejl på HDD er et godt spørgsmål. Tongue

Ved ikke om den stadigvæk kan købes, men det er ikke så længe siden de stadigvæk havde den på hylden i den lokale Aldi. Pris 249,- kr så vidt jeg husker. 
Og Aldi har 30 dages retur politik, hvis du ikke er tilfreds. Wink

Ellers kunne det måske gøres på en anden PC med ledige SATA porte eller med USB SATA interfaces,  og noget DiscWizzard service tool til pågældende harddisk fabrikat.

P.S. Hvis det lykkes, vil det sikkert være fornuftigt at lave backup DVD til senere brug. Smile

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 21-Juli-2013 kl. 13:26
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 14:35
Prøv dette sted http://support.microsoft.com/fixit/da

Jeg har haft en del succes med system file checker (sfc) Guide er her
http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/ht/sfc-scannow.htm

Kan være der er en af dem der får det til at spille
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 15:07
bootrec.exe
har søgt lidt og kan se det er den fil der skal bruges til at starte guiden for ar køre en rep kan jeg finde den hos microsoft og ligge den på en skive og starte installation på den måde?
Mvh
Svsommer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 17:01
jeg har nu monteret hd i en anden maskine som køre win xp og jeg kan se en mappe der heder windows.
er der et program jeg kan køre over den hd for at jeg kan få liv i den igen?
mvh 
Mvh
Svsommer
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 17:14

jeg har nu monteret hd i en anden maskine som køre win xp og jeg kan se en mappe der hedder windows.

Ja, det er OSen på PCen, men det kan du ikke bruge. Du kan nok ikke se den Partition der sikkert ligger på HDDen, hvorfra man skulle have brændt skiverne ud da maskinen blev Installeret. Det skulle der komme en meddelese om under Installationen.
På andre maskiner ligger den som en Recovery, til brug for en Reinstallation.
Det er de måder det gøres på, da der ikke medfølger et Medie med Recovery.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

jeg har nu monteret hd i en anden maskine som køre win xp og jeg kan se en mappe der hedder windows.

Ja, det er OSen på PCen, men det kan du ikke bruge. Du kan nok ikke se den Partition der sikkert ligger på HDDen, hvorfra man skulle have brændt skiverne ud da maskinen blev Installeret. Det skulle der komme en meddelese om under Installationen.
På andre maskiner ligger den som en Recovery, til brug for en Reinstallation.
Det er de måder det gøres på, da der ikke medfølger et Medie med Recovery.
ja når jeg se med win xp er der kun to partitoner og med puppy kan jeg se 3 partitoner
jeg har lagt den på en usb vil jeg få noget udaf at ligge den ned på en skive og køre den der fra?
Mvh
Svsommer
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 17:29

Jeg vil tro, at det nok er en ZIP, og hvorvidt det kan gøres hvis der bruges et Medie ved jeg ikke, i så fald næppe en CD, men en DVD.
Det krævede 3 DVDer da jeg brændte Recovery ud.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu