recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ustabil Router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ustabil Router

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
mondeo93 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ustabil Router
    Sendt: 21-Juli-2013 kl. 00:54
Hej

Jeg har for 2 mdr. siden købt en brugt D-link router DIR-635.
Den har i tiden jeg har haft den været meget ustabilt, så den trådløse forbindelse til internettet kommer og går på PCén, ofte skal strømmen tages fra routeren en gang om dagen, andre gange flere gange om dagen, hvorefter PCén kommer på nettet igen.

Udbyderen er Waoo 30/30 og når jeg kører hastighedstest på forbindelsen, ligger den næsten på 30/30

Routeren er monteret efter en D-link switch, der deler signalet fra modemmet ud til Routeren og Selv da Routeren var koblet udenom switchén, var der problemer

ofte er det kun en pc af gangen der kører på netværket sommetider to eller tre og vores mobil. tlf.
Der bliver heller ikke hentet store filer af nogle slags, men streaming fra dr.bonanza youtube og den slags

Spørgsmål. Er der nogle steder i opsætning af routeren man kan gå ind og ændre noget, der kan gøre den mere stabil?

Der er tre svage trådløse netværk i nabolaget PCén også kan fange, kan de signaler evt. forstyrre routeren ?

Hilsen Ulrik
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 00:56
Skal lige sige jeg har prøvet at resette uden held
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 06:53
Flere af de ældre D Link routere får problemer med strømforsygningen.

Har selv oplevet ligende med en dir 655. Her fejlede omformeren.    
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 06:55
Løsningen blev skraldespanden da man ikke lige kunne købe en ny omformer.

( havde lånt en for at teste )
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 11:22
Rettelse, glemte at skrive, at schwitcen så deler signalet ud til TV-boksen fra waoo og til Routeren

Det med strømforsyningen er da værd at prøve, da jeg nok kan finde en med samme udgangsspænding som den der hører til routeren, har dog ikke bemærket at routeren har tændt og slukket, som følge af defekt strømforsyning

Til top
birddog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-November-2006
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér birddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 11:27
jeg har selv haft flere Dlink routere med samme problem og kender flere både firmaer og private der alle gjorde det samme efter ca. 2 år.

til sidst skulle man flere gange om dagen ud og tage strømmen fra den før det virkede lidt igen.

Reset og ny/gammel firmware gør intet det er hardwaren der er defekt som også skrevet her inde. Smid den ud og køb noget nyt. Ellers giver det for mange frustrationer :)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 11:32
Der er en brugt Airport Extreme stil salg:

Det er en god router
Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 11:33
Okay. lyder som om det ikke er noget man kan justere sig ud af, så ender nok med den bliver skiftet ud

Men hvilke mærke kan anbefales som en god router til en rimelig penge ?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af mondeo93 mondeo93 skrev:

Okay. lyder som om det ikke er noget man kan justere sig ud af, så ender nok med den bliver skiftet ud

Men hvilke mærke kan anbefales som en god router til en rimelig penge ?

Den jeg linker til ovenfor er kun 2 måneder gammel - jeg bruger selv en Time Capsule, og den har samme router indbygget - det er den bedste, jeg har haft.
Venlig hilsen
KB
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 752
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 11:40
Hmm det lyder som om du har en fiberboks med indbygget router. Det aldrig en god ide at køre med 2 routere. Hvis jeg var dig ville jeg købe en wifi extender.

Har selv sat denne op og det køre super godt.

Mvh Daniel
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mondeo93 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 11:56
Jeps en fiberboks, som jeg kaldte et modem :-)

Den router fra trendnet du linker til er da værd og prøve, prisen er også fornuftig :-)

Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 752
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 12:09
Ja det synes jeg du skulle.

Jeg har sat et kabel i fiberboksen som køre op i en Zyxel switch med IGMP snooping (Til tv boksen) så et kabel til den Trendnet extender og et kabel til tv-boksen. Det køre bare. Og jeg kunne fra stuen oppe på 3.sal trække omkring 16 mbit ned/op.

Mvh Daniel
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu