|
Netflix undertekster en smule for sent |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Juli-2013 kl. 12:20 |
Hej alle.
Håber der er en enkelt som ikke er ude i det gode sommervejr, som har en idé til en løsning på mit problem. Benytter med stor glæde Netflix, men er småireteret over at underteksterne hele tiden kommer ½-1 sek for sent. Ikke noget der er et kæmpe problem - Men dog en smule irreterrende. Det sker både på tablet (Galaxy Note 8) og WD TV Live. Er der en måde man kan påvirke timingen af underteksterne på netflix på? Som man kan med løse .srt undertekster. mvh René |
|
![]() |
|
bbrauner ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2012 Status: Offline Point: 81 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er ikke rigtigt noget du kan gøre hvis det er netflix der ikke har styr på deres undertekster, hvilket de ofte ikke har.
Er det alt materiale du oplever det på eller er det en specific film/serie? |
|
![]() |
|
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er helt generelt. Det er ikke et voldsomt stort problem. Men nok til at det til tider er lidt generende. Men det må jeg leve med, hvis ikke det er noget man kan indstille. Tak for tilbagemeldingen.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Forsinkelse på undertekster, det er også noget som kan opstå på købte film.
Men strengt taget burde det være noget, der kan klares rent teknisk fra udbyder/leverandør. Jeg venter nok lige lidt med Netflix efter den melding.
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4748 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det har jeg aldrig oplevet. Playeren til Android og WD TV har dog visse tekniske ligheder, så det er muligt at fejlen ligger heri.
Har du mulighed for at prøve samme indhold på andre enheder? |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6290 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det problem synes jeg heller ikke jeg har lagt mærke til , bruger ATV3....
MVH
|
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Heller ikke noget jeg har lagt mærke til via win 8 app, og det bliver brugt dagligt herhjemme både dk og us.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Balduric ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 91 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bruger også Netflix med WD TV Live og har kun en enkelt gang oplevet forsinkelse på underteksterne. Det var i Top Gear i et enkelt afsnit. Når jeg så det samme indhold på PC og iPad var der ikke noget problem. Men som sagt var det kun i et afsnit som dog gav nok irrritation til jeg lige ville prøve med en anden afspiller.
Som Rasmus skriver kan det sagtens være et problem der ligger i Android/Linux SW på dine enheder. |
|
![]() |
|
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har nu testet på en Apple TV også. Det er samme problem. Jeg er nok meget overfølsom, og min kone ligger ikke mærke til det. Men det er en sync fejl på ca. et halvt sekund. På både film og serier. Dog stadig ikke noget som vil få mig til at fravælge Netflix. Er til at leve med. Blot hvis det kunne optimeres, at det ville være helt super.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det burde være enkelt at rette det.
Sync fejl kan måske også hænge sammen med den kvalitet som Netflix tilbyder?
Redigeret af tonice25 - 22-Juli-2013 kl. 15:24 |
|
![]() |
|
hunt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2007 Status: Offline Point: 520 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har også tit oplevet det, både på Samsung smarttv og apple tv3. Så sent som igår, hvor jeg så en dokumentar om Lebowski-fest. Her var der flere sekunders forsinkelse hen imod slutningen af dokumentaren, meget forvirrende... :-(
|
|
![]() |
|
LeChuck ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-April-2011 Status: Offline Point: 174 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mine forældre og min søster brokker sig over at lyd og billede ofte går ud af synkronisering på Netflix. Begge setups er med Apple TV tilsluttet direkte til TV'et.
Et forslag hentet fra nettet var at slå Dolby fra i indstillinger. Jeg testede det med et par afsnit af Bones, og det løste umiddelbart problemet. De har ikke snakket om at underteksterne havde problemer med synkroniseringen, men måske kan det tip hjælpe dig også? Som en side bemærkning: Oversætteren på underteksterne til Bones skulle måske lige tjekke lidt op på betydningen af engelske udtryk. "Bumping uglies" blev oversat til "have sex med grimme mennesker".... Det skal dertil siges at i mit eget setup er Apple TV'et tilsluttet en surround receiver, og det er meget sjældent jeg har oplevet synkroniserings problemer.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |