recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwooferkabel ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwooferkabel ??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Subwooferkabel ??
    Sendt: 23-Juli-2013 kl. 19:21
noget bestem man skal huske på ved køb af

Subwooferkabel ?

kan alle kabler bruges eller skal det være kabel lavet til det der er bedst  ? 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 19:23
Ja køb et der hedder subwooferkabel. De er som regel bedre skærmet mod udefra kommende støj/brum.
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 21:13
F. eks. Supra subwoofer kabel. Smile 

Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Point: 255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 22:56
Den mest åbenlys forskel på et subwooferkabel og et almindeligt er at de sælges mono og i længere længder, om der ellers er forskel vil jeg høfligt overlade til den almindelige kabel diskussion, uden yderlige indblanding end at vigtigheden af en god skærm tiltager med længden.
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af E100 E100 skrev:

Den mest åbenlys forskel på et subwooferkabel og et almindeligt er at de sælges mono og i længere længder

Bingo, der er forskellen.

Køb et kabel der passer i længden, om der lige står "subwoofer" uden på er flintrende ligegydligt.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 08:26

Der er en tråd her på Recordere om brum/mobilstøj i subwoofer.

Det blev løst med et andet kabel.

Skærmen kan åbenbart have betydning.

Jeg bruger et standart kabel der lige lå i skuffen da subben skulle tilsluttes. Det har jeg aldrig fået skiftet og det bliver det nok heller ikke.

Så svaret må være et godt skærmet kabel.

Er du til kabel woodoo findes der en lang række kabler der er beregnet til subwoofer. Om det er pengene værd må du selv bestemme. Min erfaring siger at de penge man bruger på dyre kabler er bedre givet ud på en dyrere højtaler.

Redigeret af Mufti - 24-Juli-2013 kl. 08:27
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 12:14
hvor ligger den tråd ?

ironisk så har jeg ikke brum i suben pt men har lidt i mine højtaler  :(
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Point: 255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

hvor ligger den tråd ?

ironisk så har jeg ikke brum i suben pt men har lidt i mine højtaler  :(

Prøv at tjekke om dine højtaler eller signal kabler ligger i nærheden af 230 v ledningerne
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Marts-2012
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 00:33
Jeg købte et desideret subwofer kabel, og oplevede mere tryk på lyden. Bestemt pengene værd.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu