|
Subwooferkabel ?? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mikkelfrost ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1192 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Juli-2013 kl. 19:21 |
noget bestem man skal huske på ved køb af
Subwooferkabel ? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja køb et der hedder subwooferkabel. De er som regel bedre skærmet mod udefra kommende støj/brum.
|
|
![]() |
|
Keyvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
F. eks. Supra subwoofer kabel.
![]() |
|
![]() |
|
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
Den mest åbenlys forskel på et subwooferkabel og et almindeligt er at de sælges mono og i længere længder, om der ellers er forskel vil jeg høfligt overlade til den almindelige kabel diskussion, uden yderlige indblanding end at vigtigheden af en god skærm tiltager med længden.
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
Bingo, der er forskellen. Køb et kabel der passer i længden, om der lige står "subwoofer" uden på er flintrende ligegydligt.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Der er en tråd her på Recordere om brum/mobilstøj i subwoofer. Det blev løst med et andet kabel.
Skærmen kan åbenbart have betydning.
Jeg bruger et standart kabel der lige lå i skuffen da subben skulle tilsluttes. Det har jeg aldrig fået skiftet og det bliver det nok heller ikke.
Så svaret må være et godt skærmet kabel.
Er du til kabel woodoo findes der en lang række kabler der er beregnet til subwoofer. Om det er pengene værd må du selv bestemme. Min erfaring siger at de penge man bruger på dyre kabler er bedre givet ud på en dyrere højtaler. Redigeret af Mufti - 24-Juli-2013 kl. 08:27 |
|
![]() |
|
mikkelfrost ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1192 |
hvor ligger den tråd ?
ironisk så har jeg ikke brum i suben pt men har lidt i mine højtaler :( |
|
![]() |
|
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
Prøv at tjekke om dine højtaler eller signal kabler ligger i nærheden af 230 v ledningerne |
|
![]() |
|
Sven Palvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
Jeg købte et desideret subwofer kabel, og oplevede mere tryk på lyden. Bestemt pengene værd.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |