|
2 minijack til 1 minijack |
Besvar |
Forfatter | |
esbenr
Ny bruger Oprettet: 17-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-Juli-2013 kl. 22:24 |
Hej
Jeg mangler en minijack adapter der kan same to 3.5 mm minijacks. Dem finders der jo mange af. Problemet er at de alle er lavet til at fordele 1 lydkilde til to f.eks. hovedtelefoner. Jeg vil gerne have dem den anden vej rundt. Jeg har et TV samt en medieafspiller som jeg gerne vil have samlet i min aktive højtaler. Jeg har så prøvet at bruge sådan en helt almindelig splitter. Her sker der det at det svageste inout signal afbrydes når man sætter begge i. Fra min gamle skole lærdom husker jeg at man skal have nogle optokoblere på for ikke at de to signaler skal udligne hinanden. Er der nogen der kender til en "dims" eller et kabel der kan samle to inputs til et? Og jeg skal ikke bruge en mikser osv. Det er totalt overkill. |
|
Vh. Esben
|
|
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal bruge et par opamps for at lave det nummer, og den billigste løsning er nok en billig mixer. Kender så ikke lige noget små med stereoindgange. Men den her fungerer fint:
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19509 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du har 2 muligheder.
1. En omskifter (vælg selv http://www.av-cables.dk/phono-switch/) 2. En mixer. Kan - hvis man snyder lidt - laves med et y kabel og 2 modstande, men så blandes lyden altid. Klaus |
|
esbenr
Ny bruger Oprettet: 17-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
|
Præcis det jeg ledte efter. Kan du forklare hvordan jeg skal sætte de to modstande og hvilke jeg skal bruge? - Jeg vil ikke have en omskifter, da jeg så skal skifte manuelt => ingen mening med fjernbetjeninger - Lyden må gerne blandes altid : Jeg skal kun bruge en lydkilde ad gangen. Vh. Esben |
|
Vh. Esben
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19509 |
Funktioner
Tak(0)
|
2x10kohm per samling:
___ kilde1 -----|___|-o-------- højttaler | ___ | kilde2 -----|___|-| (created by AACircuit v1.28.6 beta 04/19/05 www.tech-chat.de) Klaus |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |