|
Boxer TV og DVB-T, virker det? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Kafir ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 62 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Juli-2013 kl. 21:54 |
Jeg overvejer en lille TV pakke gennem Boxer. Jeg kan godt leve med ikke at modtage HD kanalerne, men vil lige være sikker på at mit TV virker med kun en DVB-T tuner?
TV'et er et Sony KDL‐40W4000 og jeg tænker jeg skal bestille følgende tuner kort:
http://www.boxertv.dk/produkter/Modtagerudstyr/Boxer-tv-modul/ Er det nogen der kan bekræfte det vil virker? Og er det nogen der evt. ved om de snart lukker for DVB-T, så jeg ligeså godt kan købe et nyt TV til DVB-T2 med det samme? Mvh. |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selv om du er ligeglad med HD, så kommer du ikke uden om at skulle købe DVB T2-udstyr, evt. i form af en boks. Boxer har været så "luskede" at smide også SD-kanaler over på DVB T2-nettet, fx nabolandskanalerne er smidt på DVB T2. Er du ellers tilfreds med TV'et som det er, så behold det og køb hellere en boks med DVB T2.
|
|
![]() |
|
Hmm hvordan hænger det sammen med det tuner kort jeg linker til, der står jo netop:
? |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10507 |
Dit TV er ikke på Boxers liste over godkendt udstyr. Er det ikke også et gammelt MPEG2 TV du har? I så fald kan du ikke modtage nogen digitale kanaler med det. Der kræves MPEG4 i dag, selv til de gratis DR kanaler. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10507 |
Det hænger sådan sammen: Du kan ikke se Boxers HD-kanaler, Boxers tre nabolandslanaler samt kanalerne Travel Channel, Vh1, C More First og C More Hits. Flemming Redigeret af fltk - 30-Juli-2013 kl. 22:16 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
NOGLE af Boxer's kanaler sendes i alm. DVB T, MPEG4. Andre af deres kanaler, heriblandt nabolandskanaler sendes i DVB T2 - også selv om de ikke er i HD.
|
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Dit modelårgang 2007 fjernsyn understøtter ifølge Sonys support sider kun MPEG-4 via kabel-tv (DVB-C), men da det var en topmodel og 52" versionen er Boxer godkendt, så er der en rimelig chance for at MPEG-4 også virker via DVB-T. Det er let at prøve ved at modtage DR1 eller DR3 via DVB-T. Dit fjernsyn understøtter imidlertid hverken DVB-T2, som Boxer pt sender ca 45% af sin samlede kapacitet med DVB-T2 og fra ca oktober vil åbne en ekstra mux6 og derefter vil 62% af Boxers kapacitet blive sendt via DVB-T2. DVB-T2 har som andre allerede har skrevet intet specielt med HD at gøre, men handler om en ny og mere robust standard, der kan overføre over 60% flere bits til samme omkostning. Det er naturligvis afgørende for Boxer og for de priser Boxer kan levere tv.-kanalerne til. Du kan roligt regne med, at inde bag ved Boxer marketing facade er et af Boxer største ønsker helt at stoppe brugen af DVB-T. Det sker dog ikke lige nu, både fordi der fortsat er for mange kunder, der kun har et DVB-T fjernsyn, og fordi Boxer og seerne helt er blevet svigtet af DRs rigelige kapacitet på mux1 og mux2 og derfor ikke så noget hastværk i at skifte til DVB-T2. Skal du købe nyt, så skal du helt ubetinget kun købe DVB-T2 udstyr. Nyt DVB-T2 Boxer godkendt udstyr indebærer samtidig at CI+ kodekort understøttes, hvor dit gamle tv kun kan anvende CI kodekort. Det du kalder en tuner er en kortlæser, hvori dit Boxerkort indsættes. Da dit W4000 fjernsyn var en Sony topmodel, ville jeg nok - i dit sted - overveje en DVB-T2/CI+ boks med harddisk og helst to tunere. Så skal dit fjernsyn kun virke som skærm - men en sikkert stadigvæk rigtig god skærm. Lars Redigeret af reslfj - 30-Juli-2013 kl. 23:04 |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
|
CARS10 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Juli-2009 Sted: København Status: Offline Point: 818 |
Mit SONY 32W4000 som jeg bruger i min kolonihave har mpeg4, så ingen problemer med at modtage digitale signaler her. Har Boxer kort til TV2, men det er selvfølgelig ikke HD, da det som skrevet kræver T2.
carsten
|
|
![]() |
|
Super tak for svar allesammen, det var lige hvad jeg skulle bruge
|
|
![]() |
|
Så fik jeg lige tilsluttet en gammel antenne til TV'et. Den finder en masse kanaler, og jeg kan se DR1 f.eks., men jeg mangler lyden?
Kan det skyldes at antennen ikke er optimeret til DVB-T?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Nej, antenner er lige gode uanset om nogen vil kalde dem DVB-T antenner eller ej (det er fis i en hornlygte).
Det er nok nærmere dit tv, der ikke kan dekode HE-ACC lydformatet. Klaus |
|
![]() |
|
Nej, det har intet med det at gøre. Dit TV understøtter sikkert ikke HE-AAC lyd. Det var et problem som mange TV og bokse havde da man begyndte at sende i MPEG4. Jeg ved ikke om en firmwareopdatering kan klare problemet, men du har måske allerede den nyeste firmware installeret i dit TV? Ellers download den fra Sonys hjemmeside. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |