recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Evolution Kit
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung Evolution Kit

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorgHammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung Evolution Kit
    Sendt: 31-Juli-2013 kl. 00:07
Jeg købte et Samsung UE46ES7005 i år da priserne faldt efter 2013 modellerne kom. Super TV der efter kalibrering blev ret kanon, og faktisk hamler billedet op med mit gamle Panasonic plasma TV på farver, responstid og sorthed (sorthed kun næsten Wink).

Nu går jeg lidt og overvejer at købe et Evolution Kit til den, for at sparke noget mere hastighed i den i "Smart" delen. Opstart og kanal skift er pæn hurtig og ikke noget jeg vil beklage mig over. Men menu til optage TV (til monteret 500Gb USB HDD) er langsom, klumpet og usmart sammensat. Smart delen som vi bruger 95% af tiden til Netflix, er langsom at komme ind i, og opstart samt login til Netflix er endnu mere langsom.

Nogen erfaringer med Evolution Kit? Gav det hastigheds forøgelse på Netflix adgangen? Er optage menu/opsætning blevet bedre? Andre erfaringer modtages gerne Smile

Redigeret af BorgHammer - 31-Juli-2013 kl. 00:09
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
superfun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2008
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superfun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2013 kl. 00:49
Hej.
Har også haft kig på det. Men følger ikke at jeg får ekstrem meget mere for de 2500 kr

du kan tjekke denne video og se forskellen.

Det bliver hurtigere og "lidt" smartere.

men ja synes ikke rigtig der er noget nyt nyt i det for 2013 venter til 2014
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4705
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2013 kl. 06:39
Det kommer til mere eller mindre at fungere som Smart TV-delen i 2013-modellerne. Der er da noget at hente og den nye platform er bedre, hurtigere og mere brugervenlig, men husk på, at apps ikke er ændret. Det er de samme apps, som ligger der og selvom det tager kortere tid at åbne f.eks. Netflix, så har du stadig problemet med, at du ikke kan indtaste tekst via en smartphone eller tablet, når du vil søge efter en film.

Min personlige holdning er, at det bestemt ikke er 2500 kroner værd. For 2500 kroner kan du købe 3 Apple TV-bokse og stadig have penge til overs. Så har du en bedre "smart tv" løsning til alle jeres tv i hjemmet.
Til top
BubbiBubbi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Februar-2008
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BubbiBubbi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2013 kl. 11:15
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2013 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Nogen erfaringer med Evolution Kit? Gav det hastigheds forøgelse på Netflix adgangen? Er optage menu/opsætning blevet bedre? Andre erfaringer modtages gerne Smile
Elgiganten har den til 2000,- (eller rettere får den, er ikke på lager lige nu):

De har jo fine returbetingelser hvis du ikke er tilfreds, så det er vel bare et spørgsmål om at prøve.  Wink

Mvh JørgenT
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2013 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af BubbiBubbi BubbiBubbi skrev:

Er det ikke den her?
http://www.hifipriser.dk/forstaerker/samsung-sek-1000-evolution-kit-id-7274309.aspx

For så koster den da ikke 2500,-

Det gør den da flere steder, og den går endda op til 2.700 kan jeg se.

Mon ikke Rasmus skrev den vejledende pris?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorgHammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2013 kl. 19:25
For mig er det overvejende skæve punkt, optage delen... Har også søgt og surfet en del omkring at anskaffe mig en Samsung Galaxy Tab til at styre TV med, eller i hvert fald optagelserne.

Nogen erfaringer med at bruge en Samsung Galaxy Tab til at styre optagelser, og at det så blev meget bedre? Har kun en iPad som slet ikke kan findes App til der kan styre sådan noget som optagelser.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 11:24
Om det 2000 kr eller 2500 kr gør ingen forskel i anbefalingen. Det er stadig for mange penge for en platform, som ikke byder på andre væsentlige forskelle end hastigheden.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 09:36
Hvis jeg var dig ville jeg spare pengene.
Smart tv delen er stadigvæk elendig, selv om den er blevet hurtigere.
Det F8005 gør bedre end ES8005 er at den har 2 tunere. og du får ikke den ekstra tuner med et evalution kit.

Vent til næste år og se om det bidrager med mere der.
Til top
jgni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Oktober-2004
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2013 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

...det F8005 gør bedre end ES8005 er at den har 2 tunere. og du får ikke den ekstra tuner med et evalution kit.

Dæwlen også! Det var lige præcis hvad jeg gerne ville have!
Så må jeg se om jeg gider det bøvl igennem mediecentret.

/Jan
Mvh. Jan
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorgHammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2013 kl. 13:17
Evolution kit må ikke være noget nogen af Recorderes læsere har købt åbenbart. Der er ikke ingen der har erfaringer med Evolution Kit og kunnet svare på mine spørgsmål omkring optagelse.

Har Elgiga mon et Samsung TV med monteret kit? Så kunne man måske se optage delen hos dem...

Redigeret af BorgHammer - 26-Oktober-2013 kl. 13:21
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu