recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtaler valg og tilslutning 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højtaler valg og tilslutning 2

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
john0336 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér john0336 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Højtaler valg og tilslutning 2
    Sendt: 02-August-2013 kl. 10:38
Hej eksperter

Jeg er ved at finde et brugt højtalersystem til min gamle Kenwood forstærker. Egentlig havde jeg tænkt på en passiv subwoofer med tilhørende højtalere, f.eks. denne: http://www.dba.dk/subwoofer-jamo-sw300-ny-p/id-1001538500/ . Men nu er jeg blevet interesseret i en aktiv subwoofer med tilhørende højtalere som denne: http://www.dba.dk/51-hoejttalersaet-jamo-5-x/id-1002111422/

Mit spørgsmål er, om jeg kan koble en aktiv subwoofer til mit gamle anlæg? Jeg er godt klar over, jeg ikke kan koble alle 5 højtalere til, men jeg kan vel godt koble minimum 2 stk. til? Jeg vedhæfter et billede af bagsiden af mit anlæg.

Panasonic Viera TX-P42C10
Playstation 4
Synology DS410j
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 10:52
Nej du mangler en pre-out udgang til sub. Tror ikke det dur at sætte en aktiv sub til en alm linie udgang, da alle frekvenser er med.

Dit billede er for lille til at se om der evt skulle være en sub udgang, hvilket jeg ikke tror der er.

Redigeret af Kampus - 02-August-2013 kl. 10:54
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér john0336 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nej du mangler en pre-out udgang til sub. Tror ikke det dur at sætte en aktiv sub til en alm linie udgang, da alle frekvenser er med.

Dit billede er for lille til at se om der evt skulle være en sub udgang, hvilket jeg ikke tror der er.

Nej, der er desværre ingen sub-udgang. Så må jeg hellere gå efter en passiv subwoofer. Tak for hjælpen :-)
Playstation 4
Synology DS410j
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 11:04
Hvis du er glad for forstærkeren, så er det en passiv sub du skal ha. Men der er så mange billige udmærkede surround forstærkere med sub udgang til salg, fordi folk skifter til HDMI
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér john0336 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 11:13

Hvis du er glad for forstærkeren, så er det en passiv sub du skal ha. Men der er så mange billige udmærkede surround forstærkere med sub udgang til salg, fordi folk skifter til HDMI

Ja, har godt set, der er en del af dem til salg. Desværre har jeg lige investeret i Kenwood anlægget, da jeg skulle bruge phono-indgang, og da jeg egentlig bare skulle have nogle højtalere til. Men da højtalerne samtidig skal være små, er jeg kommet frem til, at jeg skal have et lille subwoofer anlæg. Og det må så blive et passiv et af slagsen :-)

Redigeret af john0336 - 02-August-2013 kl. 11:15
Playstation 4
Synology DS410j
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 11:18
Så er det jo det du gør for at få det til at spille optimalt. Små satellitter er meget afhængig af en sub/bashøjttaler der klarer alt det de ikke kan gengive, typisk helt oppe fra 250 hz og ned. Så fornuftigt med et samlet sæt der er afstemt efter hinanden.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér john0336 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 11:24

Så er det jo det du gør for at få det til at spille optimalt. Små satellitter er meget afhængig af en sub/bashøjttaler der klarer alt det de ikke kan gengive, typisk helt oppe fra 250 hz og ned. Så fornuftigt med et samlet sæt der er afstemt efter hinanden.

Ok, tak :-) Mit næste spørgsmål var nemlig, om man købe en passiv subwoofer af f.eks. mærket Cerwin Vega og sætte et par Jamo Sat højtalere til. Men det kan jeg så forstå, at det helst skal være samme mærke og samme system.
Playstation 4
Synology DS410j
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 11:25
Jeg vil nu ikke mene at du kan bruge en passiv subwoofer med det anlæg hvis det skal gøres ordentligt. Gå i stedet efter en aktiv subwoofer med en indgang til et almindeligt "højttaler signal".
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 11:35
Hvad med et par gode brugte fuldtone højttalere? F.eks. Beovox S45-2. Mine købt sidste år ser ud som nye og spiller bare godt. For sølle 400kr. Med gummiophæng er de (næsten) udødelige.

Der er masser af guld derude...
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér john0336 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Jeg vil nu ikke mene at du kan bruge en passiv subwoofer med det anlæg hvis det skal gøres ordentligt. Gå i stedet efter en aktiv subwoofer med en indgang til et almindeligt "højttaler signal".

Men kræver det ikke en sub-indgang på mit anlæg? Jeg har netop spurgt til dette i et andet indlæg, og her kan jeg forstå, at jeg umiddelbart ikke kan tilslutte en aktiv sub til et amlindeligt gammelt anlæg?

Redigeret af john0336 - 02-August-2013 kl. 11:50
Playstation 4
Synology DS410j
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér john0336 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Hvad med et par gode brugte fuldtone højttalere? F.eks. Beovox S45-2. Mine købt sidste år ser ud som nye og spiller bare godt. For sølle 400kr. Med gummiophæng er de (næsten) udødelige.

Der er masser af guld derude...

Ja, der er masser af guld derude :-) Problemet er bare, at de er for store. Jeg har faktisk selv et par gamle B&O S45 højtalere. De er bare så store.
Playstation 4
Synology DS410j
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af john0336 john0336 skrev:

Men kræver det ikke en sub-indgang på mit anlæg?

Udgang!

Oprindeligt skrevet af john0336 john0336 skrev:

Jeg har netop spurgt til dette i et andet indlæg, og her kan jeg forstå, at jeg umiddelbart ikke kan tilslutte en aktiv sub til et amlindeligt gammelt anlæg?

En del subs fås med "high level input", det er sådan en du skal gå efter.

Kig på billederne her:
http://www.dba.dk/hoejttaler-dali-aw-8-60-w/id-1002497755/
Kan du se højttalererminalerne?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu