recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kodefri blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kodefri blu-ray

Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kodefri blu-ray
    Sendt: 02-August-2013 kl. 11:37
Hej 

Hvad er den billigste løsning på en blu-rayafspiller der er kodefri på blu-ray?

3D og netflix kunne være fint, men er ikke et must. 

Synes Oppo er for dyrt. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 11:50

Nu er det ikke sådan lige til at gøre BD afspillere Regionsfri, og det er ikke alle det kan gøres med, men der er f.eks Pioneer.  http://www.laserdisken.dk/html/lister2/list2.dna?liste=BD
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 12:13
Ok. Det vil jeg tjekke ud.

Takker. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 12:28
Er det i øvrigt noget man kan fixe selv?

I starten med dvdafspillere skulle bare skifte en chip, og vi har masser af smd-loddeudstyr her på arbejde. 
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 17-Juli-2013
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 12:39
Sony fraråder at gøre det på deres Blu-ray afspillere - de siger det kan svigte teknikken og give garantiproblemer.

Uofficielt, er der nogle Sony løsninger?

Hvad med Panasonic Blu-ray afspillere? 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 12:42
Har fundet en side med chipset's og det lader ikke til at man behøver at lodde, men prismæssigt er det tæt på det samme som at lade laserdisken om det.

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Har fundet en side med chipset's og det lader ikke til at man behøver at lodde, men prismæssigt er det tæt på det samme som at lade laserdisken om det.

Via linket, kan jeg se, at der også er en løsning til min Sony Blu-ray afspiller.

Men det kræver vist et godt teknisk kendskab for at gå i gang med det.
Om det så er en risiko værd?

Redigeret af tonice25 - 02-August-2013 kl. 12:50
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 12:52
Du kan roligt købe Laserdiskens modificerede afspillere. Der er jo garanti på dem.

Jeg har købt både dvd- og blu-ray-afspillere hos Laserdisken, og altid købt kodefri.
Der har aldrig været problemer.

Redigeret af Brixen - 02-August-2013 kl. 12:53
Venlig hilsen
KB
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Du kan roligt købe Laserdiskens modificerede afspillere. Der er jo garanti på dem.

Jeg har købt både dvd- og blu-ray-afspillere hos Laserdisken, og altid købt kodefri.

Nu er det kun Pioneer, de forhandler - men det er sikkert et ok mærke Smile
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

De har tidligere også haft kodefri Panasonic blu-ray. Det var sådan en jeg købte.

Venlig hilsen
KB
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 13:14

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

De har tidligere også haft kodefri Panasonic blu-ray. Det var sådan en jeg købte.

Ja det ærgerligt, at Laserdisken ikke forhandler Panasonic mere - men anbefaler Panasonic officielt kodefri løsninger?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 13:18
Der er selvfølgelig ingen der officielt anbefaler kodefri løsninger. Det er forbudt jævnfør Blu-ray-sammenslutningen.

Det er ikke tilfældigt at det er blevet sværere siden dvd, at gøre maskiner regionsfri. Og reelt regionsfri er de jo ikke; disse chips lader bare en skifte Blu-ray-region efter forgodtbefindende.
Til top

Besvar Besvar Side  123 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu