recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Scandyna vs. B&W M-1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Scandyna vs. B&W M-1

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JBJ2205 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Marts-2013
Sted: Vejle Danmark
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBJ2205 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Scandyna vs. B&W M-1
    Sendt: 07-August-2013 kl. 08:28
Hej alle i kloge mennesker :D

Jeg står og vil købe lidt nyt til stuen, men er i tvivl om hvad jeg skal vælge??

Umiddelbart står mit valg mellem 2 minipots som front, 2 micropots til bag eller et helt sæt B&W M-1..

Som forstærker er Denon AVR-x2000 øverst på ønskelisten og dertil en Cambridge minx-300 som SUB..

Hvad er jeres umiddelbare menig om dette?? :)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 08:37
Mja altså, det afhænger jo af hvad dine ører fortæller dig. Jeg havde selv på et tidspunkt B&W M1, de spillede faktisk rigtigt godt i forhold til størrelsen. Måske du, uanset hvad du vælger, kommer til at mangle bas i form af en subwoofer Smile

Redigeret af Hother - 07-August-2013 kl. 08:38
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mja altså, det afhænger jo af hvad dine ører fortæller dig. Jeg havde selv på et tidspunkt B&W M1, de spillede faktisk rigtigt godt i forhold til størrelsen. Måske du, uanset hvad du vælger, kommer til at mangle bas i form af en subwoofer Smile

"Som forstærker er Denon AVR-x2000 øverst på ønskelisten og dertil en Cambridge minx-300 som SUB."

Det ser ud til at der er tænkt på det?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 11:47
Du skal være opmærksom på, at MM-1 er egnet som computerhøjtalere, og at "sweetspot" derfor findes i en afstand af ca. 1 meter.

Hvis du sidder længere fra dit fjernsyn - hvilket du sikkert gør - så overvej at kigge mere på alm. kompakthøjtalere.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Du skal være opmærksom på, at MM-1 er egnet som computerhøjtalere, og at "sweetspot" derfor findes i en afstand af ca. 1 meter.

Hvis du sidder længere fra dit fjernsyn - hvilket du sikkert gør - så overvej at kigge mere på alm. kompakthøjtalere.

Han siger M1, ikke mm1.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 13:51
Jeg ville ANYDAY vælge b&wérne.. jeg har selv haft begge, og i guder hvor jeg dog hader de Scandyna. Jeg har både haft "almindelige" Minipods og Jubilee Minipods. Ingen af dem er noget værd, ud over det visuelle.

I tillæg så er det jo sådan at M1 har mulighed for at anvende foden som vægbeslag, ellers følger der en med så vidt jeg husker? Det er jo tilkøb ved Scandyna..

Det bedste setup jeg har haft til dato i den prisklasse og størrelse var et sæt b&w xt2 som fronter, M1 som baghøjttalere og en HTM62 center.. XT2 er både musikalsk og god til film, og jeg klarede mig ganske udemærket uden subwoofer selv om man sagtens kunne have en.
Til top
JBJ2205 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBJ2205 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af larsen_mgeic larsen_mgeic skrev:

Jeg ville ANYDAY vælge b&wérne.. jeg har selv haft begge, og i guder hvor jeg dog hader de Scandyna. Jeg har både haft "almindelige" Minipods og Jubilee Minipods. Ingen af dem er noget værd, ud over det visuelle.

I tillæg så er det jo sådan at M1 har mulighed for at anvende foden som vægbeslag, ellers følger der en med så vidt jeg husker? Det er jo tilkøb ved Scandyna..

Det bedste setup jeg har haft til dato i den prisklasse og størrelse var et sæt b&w xt2 som fronter, M1 som baghøjttalere og en HTM62 center.. XT2 er både musikalsk og god til film, og jeg klarede mig ganske udemærket uden subwoofer selv om man sagtens kunne have en.

Har også været nede og høre M1'erne, og syntes sku det lød pisse godt, de havde dog ikke en opstilling med scandynaen.. 

Men ville forstærker og SUB være okay til den højtaler?? De siger jo selv at B&W ASW608 er rigtig god til, men er jo tosset med den højglansfarve, og så gør de ekstra 100W vel heller ikke noget??
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 18:43
Kender ikke sub og receiver. Jeg er selv mere til onkyo sammen med b&w, men det næste jeg skal prøve er marantz tror jeg. De nye onkyo er for ringe efter min mening. En 605, 606, 705 eller 706 holder hele vejen :)
Til top
JBJ2205 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBJ2205 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af larsen_mgeic larsen_mgeic skrev:

Kender ikke sub og receiver. Jeg er selv mere til onkyo sammen med b&w, men det næste jeg skal prøve er marantz tror jeg. De nye onkyo er for ringe efter min mening. En 605, 606, 705 eller 706 holder hele vejen :)

Okay.. Der har jeg en forkærlighed for denon ;) haha..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu