|
Scandyna vs. B&W M-1 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JBJ2205 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2013 Sted: Vejle Danmark Status: Offline Point: 31 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-August-2013 kl. 08:28 |
Hej alle i kloge mennesker :D
Jeg står og vil købe lidt nyt til stuen, men er i tvivl om hvad jeg skal vælge?? Umiddelbart står mit valg mellem 2 minipots som front, 2 micropots til bag eller et helt sæt B&W M-1.. Som forstærker er Denon AVR-x2000 øverst på ønskelisten og dertil en Cambridge minx-300 som SUB.. Hvad er jeres umiddelbare menig om dette?? :)
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mja altså, det afhænger jo af hvad dine ører fortæller dig. Jeg havde selv på et tidspunkt B&W M1, de spillede faktisk rigtigt godt i forhold til størrelsen. Måske du, uanset hvad du vælger, kommer til at mangle bas i form af en subwoofer
![]() Redigeret af Hother - 07-August-2013 kl. 08:38 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
"Som forstærker er Denon AVR-x2000 øverst på ønskelisten og dertil en Cambridge minx-300 som SUB." Det ser ud til at der er tænkt på det?
|
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
frugtkompot ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 810 |
Du skal være opmærksom på, at MM-1 er egnet som computerhøjtalere, og at "sweetspot" derfor findes i en afstand af ca. 1 meter.
Hvis du sidder længere fra dit fjernsyn - hvilket du sikkert gør - så overvej at kigge mere på alm. kompakthøjtalere.
|
|
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
Han siger M1, ikke mm1. |
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
|
larsen_mgeic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2009 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1315 |
Jeg ville ANYDAY vælge b&wérne.. jeg har selv haft begge, og i guder hvor jeg dog hader de Scandyna. Jeg har både haft "almindelige" Minipods og Jubilee Minipods. Ingen af dem er noget værd, ud over det visuelle.
I tillæg så er det jo sådan at M1 har mulighed for at anvende foden som vægbeslag, ellers følger der en med så vidt jeg husker? Det er jo tilkøb ved Scandyna..
Det bedste setup jeg har haft til dato i den prisklasse og størrelse var et sæt b&w xt2 som fronter, M1 som baghøjttalere og en HTM62 center.. XT2 er både musikalsk og god til film, og jeg klarede mig ganske udemærket uden subwoofer selv om man sagtens kunne have en.
|
|
![]() |
|
JBJ2205 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2013 Sted: Vejle Danmark Status: Offline Point: 31 |
Har også været nede og høre M1'erne, og syntes sku det lød pisse godt, de havde dog ikke en opstilling med scandynaen.. Men ville forstærker og SUB være okay til den højtaler?? De siger jo selv at B&W ASW608 er rigtig god til, men er jo tosset med den højglansfarve, og så gør de ekstra 100W vel heller ikke noget??
|
|
![]() |
|
larsen_mgeic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2009 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1315 |
Kender ikke sub og receiver. Jeg er selv mere til onkyo sammen med b&w, men det næste jeg skal prøve er marantz tror jeg. De nye onkyo er for ringe efter min mening. En 605, 606, 705 eller 706 holder hele vejen :)
|
|
![]() |
|
Okay.. Der har jeg en forkærlighed for denon ;) haha..
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |