recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harddiske
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harddiske

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Harddiske
    Sendt: 09-August-2013 kl. 09:24
Harddiske - med eller uden strømforsyning?

Bedste butik?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 09:35
Øhhh bare tag dem på edbpriser. Alt efter hvilken model du vel have kan det jo være forskellige butikker der lige har et godt tilbud.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 13:44
Øh... jeg kender godt edbpriser - men erfaringer herinde er jo noget andet...

Harddiske - med eller uden strømforsyning?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 13:54
Hvor meget plads vil du have. Hvis det er 1TB eller mindre så gå efter en 2,5" som får strøm fra USB. De kan vel købes til ca. kr. 600,- - hvis du har brug for mere plads så et det en 3,5" du skal have, og de skal have strøm via ekstern strømforsyning.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Hvor meget plads vil du have. Hvis det er 1TB eller mindre så gå efter en 2,5" som får strøm fra USB. De kan vel købes til ca. kr. 600,- - hvis du har brug for mere plads så et det en 3,5" du skal have, og de skal have strøm via ekstern strømforsyning.

Tak.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 14:15
Seagate og WD, er det de bedste? 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 23:05
der er i dag kun godt 4 producenter tilbage af HDD's med roterende plader - så uanset hvad så bliver det en af de 4! Toshiba bliver primært solgt som OEM's i pc producenters maskiner, så dem er der ikke så mange af på markedet, men ja - seagate og WD er pretty much de eneste til konsumbrug i dag.
Jeg fatter til gengæld ikke hvad du mener med "med eller uden strømforsyning"?  er det en ekstern harddisk du er på jagt efter? - uden strøm fås de kun i 2,5" størrelser, og dermed maks 1,5TB -
En del bedre forklaringer om hvad det er du gerne vil have os til at hjælpe når du stiller spm hjælper os alle til at hjælpe dig på den bedste måde!
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 08:02
Jeg har harddiske med og uden strømforsyning.
Dem uden bruger jeg til at tage med rundt hvis jeg skal dele filer, de sidder også bagved mine wd tv live afspillere og bliver brugt til en ekstra backup jeg kan tage med.

Dem med har jeg valgt at fastmontere i mine skabe og bliver brugt til at have mine film og musik på som ikke ligger på min Nas.

Dem med er wd og seagate
Dem uden er Toshiba og wd
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 09:22

Tak til dem, som har forstået mit ærinde Smile

Ja, det ser ud til, at der p.t. ikke er så mange mere der laver eksterne harddiske.

Toshiba er sikkert heller ikke et dårligt mærke.

Men det er jo nok Seagate og WD, jeg vil gå efter.

- Jeg søger både til computere og den nye Panasonic recorder DMR-BCT820 

Det er mest dem med 500 gb, som fylder op hos butikkerne.

Sikkerhed med garanti og reklamation, så er det jo nok Elgiganten?

Omvendt så har jeg handlet et par gange, uden behov for reklamationer, hos Computersalg, så det er også en mulighed?

Jeg ved ikke rigtigt med Computercity?  

Nierle har gode tilbud - men der kan jo opstå reklamationer.
Og så er der det med den lange forsendelse. 

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 09:34
Computercity har jeg gode erfaringer med, når en harddisk er gået i stykker. indenfor garantiperioden.

For nogle år siden kunne man af og til få harddiske med 5 eller 3 års garanti - er det fuldstændig stoppet, så der nu kun er de lovbefalede 2 års reklamationsret?

Venlig hilsen
KB
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 10:05
Handler hovedsageligt ved computersalg/bj Trading/BWS i Horsens og Elgiganten.

Reklamationer ? ingen anelse nogen af stederne da jeg ikke har haft brug for det indtil nu
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Handler hovedsageligt ved computersalg/bj Trading/BWS i Horsens og Elgiganten.

Reklamationer ? ingen anelse nogen af stederne da jeg ikke har haft brug for det indtil nu

Computersalg, bjtrading og BWS  - (BWS - jeg kender ikke navnet?) - er der nogen direkte forbindelse mellem dem?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu